۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۹۹۸۷۱

آمریکا روسیه را تهدید کرد

خبرگزاری رسا ـ کاخ سفید به مسکو هشدار داد که اگر بحث پیوستن کریمه به روسیه و برگزاری همه پرسی درباره آن را ادامه دهد، فشار بین المللی بر روسیه افزایش خواهد یافت.
آمريکا و روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا، کاخ سفید روز گذشته به مسکو هشدار داد که اگر بحث پیوستن کریمه به روسیه و برگزاری همه پرسی درباره آن را ادامه دهد، فشار بین المللی بر روسیه افزایش خواهد یافت.


تونی بلینکن، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در شبکه خبری سی ان ان گفت: اگر همه پرسی برای جدا کردن کریمه از اوکراین و ضمیمه کردن آن به روسیه برگزار شود، ما آن را به رسمیت نخواهیم شناخت، بیشتر نقاط دنیا نیز آن را به رسمیت نمی شناسند.


گفتنی است مقامات آمریکایی در حالی اعلام کرده اند نتیجه یک همه پرسی را به رسمیت نمی شناسند که آنها پیشتر نتیجه یک کودتا را پذیرفته اند.


معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: فشاری که همراه با متحدان و شرکای مان بر روسیه اعمال می کنیم افزایش خواهد یافت.

 

لازم به ذکر است مسئولان کریمه اعلام کرده اند که علی رقم تمام تلاش ها برای جلوگیری از برگزاری همه پرسی یکشنبه آینده رای گیری درباره ضمیمه کردن کریمه به فدراسیون روسیه را برگزار خواهند کرد./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات