۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۹۹۹۰۸
از حرم مطهر حضرت معصومه و به صورت مستقیم؛

پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به هشت زبان زنده دنیا پخش می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) با اشاره به برنامه ویژه تحویل سال 93 از پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم با هشت زبان زنده دنیا خبر داد.
حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به قم حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) در نشستی خبری با حضور خبرنگاران به تشریح برنامه‌های فرهنگی نوروز 93 آستان مقدس در محورهای بهار و نوروز، سبک زندگی فاطمی و تبیین شخصیت حضرت فاطمه‌(س) پرداخت.

 وی با اشاره به برنامه ویژه تحویل سال که 29 اسفندماه پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود، از پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم با هشت زبان زنده دنیا و با حضور مهمانانی از کشورهای خارجی خبر داد.

 

وی قرائت قرآن، تواشیح، مداحی و سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی را از دیگر برنامه‌های تحویل سال عنوان و اظهار کرد: لحظات پایانی سال 92 با دعای توسل شروع و با نام اباصالح المهدی وارد سال جدید شده و با دعای کمیل و زیارت جامعه کبیره به استقبال سال جدید خواهیم رفت.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) از برنامه شهرک معارفی که در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شود به عنوان مهم‌ترین برنامه فرهنگی آستان مقدس نام برد و گفت: برنامه شهرک معارفی از 28 اسفند 92 تا 14 فروردین 93 با هدف الگوسازی ارائه مفاهیم دینی برگزار می‌شود.

 

وی، سخنرانی، پخش فیلم، کلیپ‌های صوتی و تصویری و نیز استفاده از ابزار سرگرمی و تفریح را به عنوان رویکردهای تبلیغ دین عنوان کرد و افزود: سبک زندگی اسلامی در برنامه شهرک معارفی در قالب تفریح و سرگرمی برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی در بخش خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س)، به ترویج اعتقادات، احکام، سبک زندگی و تبیین شخصیت حضرت زهرا‌(س) و فاطمه معصومه‌(س) اشاره کرد که قرار است این برنامه‌ها در غرفه‌هایی، اطلاعات مورد نیاز را به زائران انتقال دهد.

 

وی ادامه داد: در بخش زائران غیر ایرانی برای نخستین بار شاهد برپایی حلقه‌های معرفت به زبان‌های غیرفارسی، تور حرم گردی، مسابقات روزانه و مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌(س) به زبان‌های غیرفارسی خواهیم بود.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) گفت: حلقه‌های معرفت به معرفی سبک زندگی حضرت زهرا‌(س)، تبیین الگوی عفاف و حجاب، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و برنامه‌های روزانه حرم مطهر به زبان‌های عربی، اردو، آذری و انگلیسی اختصاص دارد.

 

وی اظهار کرد: برنامه‌ فرهنگی زمزم معرفت حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) قبل از نماز مغرب و عشا با موضوعات تربیت فرزند، اصول و روش‌های همسرداری حضرت زهرا‌(س)، روش‌های تبلیغی و دفاعی آن حضرت و فرازهای مهم خطبه فدکیه از 22 اسفند تا 22 فروردین برگزار می‌شود.

 

وی تبیین جایگاه حضرت فاطمه‌(س)، حجاب از منظر آن حضرت و شبهاتی که درباره ایشان مطرح است، اصول و روش‌های تربیتی دخت نبی مکرم اسلام‌(ص) و جایگاه حضرت در منابع اهل سنت را از دیگر برنامه‌های فرهنگی با عنوان زمزم معرفت نام برد که در ایام نوروز برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمدی از برگزاری محافل قرآنی، شب شعر فاطمی، برنامه سوگواری ایام فاطمیه اول و دوم هر کدام 5 شب، نماز جماعت در همه صحن‌های حرم مطهر، ختم قرآن به شکل روزانه به عنوان دیگر برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) نام برد.

 

وی همچنین گفت: در بخش بانوان، برنامه‌هایی همچون رواق کودک، قرائت زیارت‌نامه حضرت زهرا‌(س)، جنگ کودک ویژه دختران، حلقه‌های کتابخوانی، ختم قرآن، مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه‌(س) را خواهیم داشت.

 

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) با اشاره به اهمیت مشاوره و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی در حرم مطهر، از افزایش تعداد پاسخ‌گویان خبر داد و گفت: واحد ارشاد حرم مطهر که با هزار خادم اداره می‌شود، در راستای سالم‌سازی فضای حرم در ایام نوروز تقویت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌های مداوم ویژه خادمان درحال برگزاری است تا بتوانند به نحو شایسته‌ای با زائران برخورد کرده و از ناهنجاری‌هایی که مناسب شأن حرم مطهر نیست جلوگیری کنند، از آموزش امر به معروف و نهی از منکر به همه کارکنان آستان مقدس پس از فروردین 93 خبر داد.

 

حجت‌الاسلام احمدی نصب تلویزیون شهری در میدان آستانه را به عنوان دیگر خبر نوروزی خود اعلام کرد و از عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، استکبارستیزی، معرفی حضرت معصومه‌(س)، امامزادگان و عالمان مدفون در صحن‌های حرم به عنوان برنامه‌های پخش شده از آن نام برد./920/پ202/ع

ارسال نظرات