۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۹۹۹۱۳
از 25اسفندماه؛

طلاب مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، از اعزام طلاب این استان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنوب کشور خبر داد و گفت: بیش از 300 نفر از طلاب برادر این استان به صورت منسجم، در قالب کاروان های راهیان نور از تاریخ 25 اسفندماه، به مدت چهار روز به این سفر معنوی اعزام می شوند.
حجت الاسلام مرداني، معاون تبليغ حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام محمدحسین مردانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد و در حاشیه یادواره شهدای روحانی این استان که در مدرسه علمیه شهرکرد برگزار شد، از اعزام طلاب این استان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق جنوب کشور خبر داد و افزود: بیش از 300 نفر از طلاب برادر این استان به صورت منسجم، در قالب کاروان های راهیان نور از تاریخ 25 اسفندماه، به مدت چهار روز به این سفر معنوی اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به تأثیرگذاری بالای اردوهای راهیان نور یادآور شد: راه و رسم شهدا برگرفته از کلام نورانی قرآن، ائمه معصومین(ع) و امام(ره) بوده و بهترین مسیر برای هدایت انسان‌ها به راه راست است.

 

حجت الاسلام مردانی با اشاره به توطئه دشمنان و جنگ نرم تأکید کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان بهترین ابزار برای مقابله با جنگ نرم دشمن به شمار می‌رود.

 

مدرس حوزه علمیه شهرکرد با تأکید بر تلاش برای نزدیکی اعتقادات نسل امروز با اعتقادات شهدا که با جدیت با تمام آواهای شیطانی دشمنان مبارزه ‌کردند، گفت: هر کس در مسیر شهدا گام بردارد به نحوی واکسینه اعتقادی و اخلاقی می‌شود.

 

وی با بیان این که راهیان نور از صدر اسلام وجود داشته است، تصریح کرد: کاروان‌های راهیان نور با حماسه کربلا و زائرانی که برای زیارت امام حسین(ع) عازم کربلا می‌شدند، برگزار می‌شد.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری بیان داشت:‌ در تاریخچه انقلاب اسلامی نیز از نخستین شهیدی که در خطوط مقدم مبارزه با ظلم و ستم به شهادت رسید و رزمندگان که برای پر کردن جای شهدا می‌رفتند، حرکت کاروان‌های راهیان نور آغاز شد.

 

حجت الاسلام مردانی با اشاره به خلأهای موجود در برگزاری اردوهای راهیان نور افزود:‌ ایجاد بسترهای لازم در جنوب کشور از جمله زائرسرای متناسب با زائران استان از موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

 

وی با بیان این که چهارمحال و بختیاری تمام ظرفیت‌ها را در این زمینه به کارگیری نکرده است، گفت: بخش عمده‌ای از این امر به مسؤولان استان برمی‌گردد که باید در راستای ایجاد زائرسرایی متناسب با استان و تکمیل و گسترش آن اقدام کنند.

 

وی ابراز داشت: برگزاری اردوهای راهیان نور باید به عنوان یک برنامه راهبردی اساسی در برنامه مسؤولان استانی و ذیربط قرار گیرد و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شود./9457/ت303/ب

ارسال نظرات