۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۹۹۹۱۴

برپایی مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا در هزار مسجد محوری خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برپایی مراسم عزاداری دهه فاطمیه در بیش از هزار مسجد محوری خراسان جنوبی خبرداد.
ايام نوروز و فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد کاظم لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، در دیدار با مبلغان اعزامی به مناطق محروم و شهرستان های خراسان جنوبی با بیان این که مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(ع) در بیش از هزار و 200 مسجد و هیئت های مذهبی خراسان جنوبی برگزار خواهد شد، گفت: مبلغان اعزامی وظیفه دارند علاوه بر تبیین احکام مختلف فقهی و دینی برای مردم سبک زندگی حضرت زهرا(ع)، ولایتمداری ایشان، و چگونگی روابط ایشان با مردم و با فرزندان و همسرشان را برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

 

وی با بیان این که با ورود اسلام به ایران فرهنگ ایرانی با فرهنگ اسلامی قرابت بسیار زیادی پیدا کرده است، گفت: ما قبل از آنکه ایرانی باشیم شیعه هستیم و باید در جلسات مختلف و اعیاد گوناگون خود حرمت اهل بیت را حفظ کنیم.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که کتب مربوط به سبک زندگی و اخلاق حضرت زهرا(ع) در میان مبلغان اعزامی و مستقر توزیع خواهد شد، گفت: با توجه  به تاکیدات حضرت زهرا(ص) در خصوص دفاع از ولایت و همچنین تاکید ایشان بر قرائت نماز اول وقت مبلغان باید رهنمودهای این بانوی بزرگوار را در خصوص حمایت از ولایت و قرائت نماز اول وقت و به پا داشتن نماز در مساجد برای مردم تبیین کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که حضور مبلغان در مناطق محروم برای مردم مایه دلگرمی و امید است، گفت: مبلغان باید اجرای برنامه های مختلف فرهنگی مانند مسابقات کتابخوانی، نقاشی، داستان نویسی با موضوعات دینی و سایر برنامه ها را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اعزام بیش از 250 مبلغ در ایام دهه فاطمیه به نقاط محروم خراسان جنوبی، گفت: خدمت رسانی به مردم مهم ترین فلسفه اعزام مبلغ و هجرت مبلغان به مناطق محروم است.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات با اشاره به کمبود بودجه های فرهنگی در استان ادامه داد: مبلغان باید از تمامی امکانات و فرصت های موجود نهایت بهره برداری را  برای انجام فعالیت های تبلیغی انجام دهند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که خراسان جنوبی یکی از استان های پیشگام کشور در زمینه انجام برنامه های فرهنگی و تبلیغی در میان مردم است، گفت: ملبغان در مراسم سخنرانی خود با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی باید تاکید ویژه ای بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رعایت حجاب وعفاف و شئون اسلامی در مناطق گردشگری و جاده ها داشته باشند./968/پ202/ب

ارسال نظرات