۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۰۰۱۱۲

هشدار نخست وزیر عراق درباره خطر تروریست ها

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر عراق گفت: سوریه به جولانگاه اصلی جهان برای تروریسم تبدیل شده است که اگر جنگ داخلی در آن ادامه پیدا کند، می تواند به غرب کشیده شود.
نوري مالکي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در گزارشی از هشدار نخست وزیر عراق نسبت به عواقب حضور تروریست ها در سوریه خبر داد.


براساس این گزارش، نخست وزیر عراق گفته است: سوریه به جولانگاه اصلی جهان برای تروریسم تبدیل شده است که اگر جنگ داخلی در آن ادامه پیدا کند، می تواند به غرب کشیده شود.


این در حالی است، که سران اطلاعاتی غرب پیشتر نسبت به خطر حضور تروریست ها در سوریه خبر داده بودند و بازگشت این تروریست ها از سوریه را برای کشور خودشان خطر بالقوه معرفی کرده اند.


با وجود این هشدارها سردمداران غرب از نخستین روز حضور تروریست ها در کشور سوریه تاکنون دست از حمایت آن ها در تجهیز کردن به سلاح و دیگر مسائل دست نکشیده اند.


نوری المالکی این موضوع را روز چهارشنبه در همایش مقابله با تروریسم در بغداد عنوان کرد و کشورهای منطقه را به مبادله و تقسیم اطلاعات و تلاش برای متوقف ساختن صدور فتوای وهابی ها که سبب تشدید خشونت می شود، فراخواند.


مالکی در ادامه گفت: تروریسم به مساله ای جهانی تبدیل شده است که از نظر جغرافیایی گسترده می شود و پس لرزه های آن در یک دوره زمانی کوتاه به نقاط دیگر جهان خواهد رسید.


گفتنی است از زمان حضور تروریست ها وابسته به غرب در کشور سوریه تاکنون بیش از 140 هزار نفر از مردم بی گناه این کشور به دست تروریست ها کشته شده اند، همچنین 6 میلیون و 500 هزار سوری به سبب حمایت بی دریغ غرب از تروریست ها در این کشور
آواره شده اند./993/1409/ح

ارسال نظرات