۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۲۰۰۱۲۸
با سخنرانی آیت‌الله یزدی؛

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ‌ مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور اعضا و با سخنرانی آیت‌الله یزدی آغاز به کار کرد.
مدرسه دارالشفاء قم برگزاري مجمع عمومي جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ مراسم افتتاحیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که با حضور اعضای مجمع عمومی که متشکل از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اساتید حوزه علمیه برگزار شد، آیت‌الله یزدی به ایردا سخن پرداخت.

آیت‌الله یزدی تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین را پاسخی به مطالبات رهبری و مراجع تقلید دانست و گفت: همه بزرگان قبول دارند که طلاب باید متشکل و با هم مرتبط باشند و عقل جمعی مسلما بهتر از عقل فردی می‌تواند فعال باشد.

وی با بیان این‌که وظیفه حوزه معرفی اسلام ناب به جهانیان است، افزود:‌ در این راه باید اسلام را خوب بشناسیم و با سلائق شخصی اسلام را معرفی نکنیم در حالی که برخی از افراد دچار این اشتباه می‌شوند و با تأسیس مکاتب جدید برای خود و حوزه دردسر درست می‌کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین را پاسخی به مطالبات رهبری و مراجع تقلید دانست و گفت: همه بزرگان قبول دارند که طلاب باید متشکل و با هم مرتبط باشند و عقل جمعی مسلما بهتر از عقل فردی می‌تواند فعال باشد از این رو این مجمع تشکیل شد.

آیت‌الله مقتدایی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که در حوزه نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود، نقش مجمع عمومی جامعه مدرسین را در برطرف کردن مشکلات و نواقص حوزه برجسته خواند.

وی یکی از اهداف تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه را همکاری نزدیک اساتید با جامعه مدرسین خواند و افزود: همکاری اساتید و جامعه مدرسین می‌تواند به ارتقا سطح علمی و اخلاقی طلاب کمک کند.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر این‌که امروز شبهات فراوانی علیه دین در میان دانشجویان و مردم مطرح می‌شود، وظیفه طلاب علوم دینی را در قبال این مسأله سنگین ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ مجمع عمومی جامعه مدرسین با همکاری جامعه مدرسین می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند و به شبهات پاسخ دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری نیز در این مراسم مجمع عمومی را یکی از مطالبات قطعی رهبری دانست و گفت: پس از سفر پر خیر و برکت رهبری به قم و با رایزنی با مراجع تقلید اراده تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین شکل گرفت.

وی با اشاره به این‌که برای تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین خدمت مراجع تقلید رسیدیم و اساسنامه را عرضه کردیم، اظهار کرد:‌ البته ما بی توفیق بودیم و نتوانستیم آنگونه که مد نظر بود خدمت بزرگان باشیم از این رو جامعه مدرسین به اساسنامه قبلی برگشت، یعنی به جای این‌که مجمع عمومی تشکیل دهد بنا شد آنچه که رهبری فرمودند مجمع عمومی مرتبط با جامعه مدرسین تشکیل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که برخی از بزرگان به قید مرتبط اشکال داشتند و بر حیثیت استقلالی تأکید می‌کردند، ابراز کرد:‌ البته ما حاضر شدیم قید مرتبط را نیز در اساسنامه حذف کردیم تا بتوانیم یک وفاقی ایجاد کنیم اما متأسفانه نشد و ما هم جدا متأسفیم که این کار انجام نشد.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که ما دوست داشتیم و داریم که حوزه یکپارچه بماند، اظهار کرد: اختلاف سلیقه هست اما اختلاف هدف نیست.

گفتنی است در این مراسم افتتاحیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیات میلانی و کعبی، حجج اسلام والمسلمین علیدوست، غروی، رجبی، عبداللهی، واعظ موسوی،‌ جمشیدی و جمعی از اساتید سطوح عالی حضور داشتند./927/پ202/ج

ارسال نظرات