۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۰۰۲۲۳
اسقف اعظم واشنگتن:

راهی که دولت آمریکا در پیش گرفته عاقلانه نیست/ هر کس زیبایی اسلام را درک کرده به آن علاقه مند شده است

خبرگزاری رسا ـ اسقف اعظم واشنگتن تاکید کرد: آنها که زیبایی های اسلام را فهمیده اند از آن تاثیر پذیرفته اند؛ من بسیاری از کاتولیک ها را می شناسم که در زندگی خود تحت تاثیر اسلام قرار گرفته اند و از بین اصحاب کلیسا زیاد داشته ایم که مسلمان شده اند و ما از این ناراحت نیستیم.
هيات آمريکايي مک کاريک اسقف اعظم واشنگتن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تئودور مک کاریک اسقف اعظم واشنگتن، در دیدار کمیته عدالت و صلح جهانی اسقف های کاتولیک مسیحی ایالات متحده با شماری از اندیشمندا حوزه در محل دفتر بین الملل جامعه مدرسین، با بیان این که دنیای اسلام به ویژه جهان عرب به مسائلی بیش از نفت احتیاج دارد، گفت: بسیاری معنای اسلام را نمی دانند که چیست و آموزه های آنها چه چیزی است.

 

وی با بیان این که من با دانشمندان زیادی از جهان اسلام و همچنین دولتمردان بسیاری ارتباط داشته ام، گفت: اسلام در آمریکا یک ورژن غربی شده و آمریکایی شده است و دین به شکل دیگری در آنجا معرفی شده است.

 

این اندیشمند آمریکایی گفت: روابط ناخوشایند با تروریسم یک مساله است، من می گویم اسلام بهتر از چیزهای دیگر است، من دوستان مسلمان بسیاری داشته و دارم که در بین آنها سفرا نیز بوده اند، اما بیشتر آمریکایی ها اسلام را آن گونه که در رسانه ها مطرح می شود می شناسند و این تصویر، تصویر مخدوشی است.

 

وی اضافه کرد: در کشور ما اسلام هراسی وجود دارد، در آمریکا حدود 5 میلیون مسلمان زندگی می کنند، چرا ما نباید اسلام را به درست بشناسیم.

 

کاریک افزود: ما باید هر روز با مسلمانان در تعامل باشیم چراکه آنها همکاران و دوستان ما هستند.

 

وی بیان داشت: مسلمانان در کشور ما به لحاظ سیاسی فعال هستند و ما این را نیاز می دانیم، در جهان سوم نیاز داریم بدانیم اسلام چیست و ما می خواهیم ببینیم اسلام از مسائل حکومتی و دولتی جدا است.

 

کاریک اظهار داشت: دولت ما می داند که به ایران آمده ایم و البته دولت ما گاهی با دین دوست و گاهی دوست نیست و در چند سال اخیر ما با آقای اوباما بحث های زیادی در هیات دولت داشته ایم و بسیاری از اسقف ها در این باره صحبت کرده اند.

 

استاد دانشگاه واشنگتن تاکید کرد: آنها که زیبایی های اسلام را فهمیده اند از آن تاثیر پذیرفته اند؛ من بسیاری از کاتولیک ها را می شناسم که در زندگی خود تحت تاثیر اسلام قرار گرفته اند و از بین اصحاب کلیسا زیاد داشته ایم که مسلمان شده اند و ما از این ناراحت نیستیم.

 

وی بیان کرد: شما که علمای دین هستید شاید برایتان سخت باشد که یک نفر کاتولیک باشد و مسلمان شود. همه ما به عیسی مسیح اعتقاد داریم و البته تصور ما از ایشان با تصور شما که در اسلام و قرآن دارید متفاوت است. به عنوان نمونه ما معتقد به تثلیث هستیم اما شما معتقدید که خدا نمی تواند شریک داشته باشد.

 

وی افزود: اسلام شیعی به صورت خاص ارتباط زیادی با ما دارد؛ چراکه آنها یک سیستم مرجعیت دارند که البته این هم به خاطر تعلقات دینی است. ما بیش از آن که به اهل سنت نزدیک باشیم به شیعیان نزدیک هستیم.

 

وی اضافه کرد: من فکر می کنم این شناخت باید در هر دو طرف باشد، برخی از قانون گذاری های ممکن است برای مسلمانان بسیار خطرناک باشد که البته برخی از دولت ها در این زمینه بسیار باز عمل می کنند.

 

کاریک بیان کرد: درمورد سلاح های کشتار جمعی، لازم است این فتوا( فتوای رهبر انقلاب ایران) را به درستی بشناسیم و این که چه عاملی باعث شده رهبران بزرگ این فتوا را بدهند و این که رهبران کاتولیک چه نظری در این باره دارند.

 

این شخصیت کاتولیک آمریکایی بیان کرد: راهی که ایالات متحده در پیش گرفته عاقلانه نیست، این دین است که ما را در کنار هم قرار داده تا بتوانیم در جوامع اسلامی فعالیت داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: به نظر من در بین شیعیان نسبت به دیگر مذاهب اسلامی افراطی گری کمتر است، البته ما مسیحیان نیز گروه های افراطی داریم، اما آنچه مهم است این است که باید با افراطیون مبارزه کنیم.

 

کاریک با بیان این که باید کرامت انسانی را ارج بنهیم، گفت: کرامت انسانی در آموزه های اخلاقی مشترک است. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات