۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۰۰۲۵۲

برپایی مراسم عزاداری حضرت زهرا در حوزه های علوم دینی خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری حضرت زهرا با حضور طلاب و اساتید حوزه های علمیه خراسان جنوبی برگزار شد.
برپایی مراسم عزاداری حضرت زهرا در حوزه های علوم دینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مراسم عزاداری حضرت زهرا(ع) همزمان با آغاز دهه فاطمیه صبح امروز با حضوربیش از 500 از نفر طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان جنوبی به صورت محوری در مدارس علمیه استان برگزارشد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند در این مراسم که با سخنرانی مدیران مدارس و امام جمعه شهرستان های مختلف برگزار شد سیره علمی و عملی زندگی حضرت زهرا(ع) برای طلاب در ابعاد مختلف تبیین شد.

 

همچنین کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی، با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با بیان این که حضرت زهرا (ع) بهترین سنگربان برای حمایت از خلیفه خدا و ولی پیامبر در زمین بودند، گفت: سیره عملی زندگانی حضرت زهرا(ع) نشان می دهد که دفاع از ولایت و گذشت در راه خدا از مهم ترین فلسفه های زندگی یک شخص مسلمان است که انسان اگر در این مسیر قدم بردارد ورای سن و سال می تواند همنشین اولیا و بندگان مخلص خداوند شود.

 

وی با بیان این که حضرت زهرا در طول زندگی کوتاه ولی پر برکت خود همواره برای هدایت انسان ها تلاش می کردند، گفت: گذشت در زندگی این بانوی بزرگوار به حدی برجسته بود که ایشان برای همسایگان و دشمانی که زمینه شهادت ایشان را فراهم کرده بودند از شبانگاه تا صبح دعا می کردند و برآورده شدن حاجت و طلب آمرزش ایشان را از خداوند متعال درخواست می کردند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که فلسفه خلقت و آفرینش جهان هستی حضرت زهرا (ص) است، گفت: زنان و دختران مسلمان با الگو برداری از حضرت زهرا(ع) می توانند زمینه ساز تربیت نسلی باشند که خدمتگزار امام زمان (عج) بوده و زمینه تاسیس حکومت عدل جهانی آخر الزمان را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که حضرت زهرا(ع) همواره در میان فرزندان خود به عدالت و مساوات رفتار می کردند، گفت: این بانوی بزرگوار بهترین الگوی تربیتی را برای فرزندان خود داشتند و با فرستادن امام حسین(ع) و امام حسن(ع) از همان دوران کودکی برای شنیدن سخنرانی ها پیامبر و حضرت علی (ع) در مساجد زمینه ولایت مداری فرزندانشان را فراهم کرده و آن ها را همواره به حمایت از ولایت دعوت می کردند و به آنها می فرمودند در زندگی و حیات طیبه انسان ولایت بر هر چیزی اولویت دارد زیرا بدون پذیرش ولایت اعمال عبادی و اجتماعی انسان در نزد پروردگار مقبول نمی شود.

 

وی با بیان این که کسی که می خواهد حضرت زهرا (ع) را الگوی خود قرار دهد باید تبعیت کاملی از ولایت داشته باشد، یادآور شد: ولایتمداری اولین شرط برای پیاده کردن سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی است./968/پ202/ب

ارسال نظرات