۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۰۰۲۶۱
معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت زنجان:

مردم در ایام عید و فاطمیه از افراط و تفریط خودداری کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان مردم را به خودداری از افراط و تفریط در ایام عید و ایام فاطمیه (س) فرا خواند و گفت: با توجه به تقارن این دو ایام با هم دیگر باید طوری رفتار کرد که هم عید برگزار شود و هم حرمت ایام فاطمیه (س) حفظ شود.
حجت الاسلام ناصر

حجت الاسلام علی ناصر، معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه (س)، شخصیت حضرت زهرا (س) را جامع تمام خوبی ها توصیف کرد و اظهار داشت: در مورد شخصیت حضرت صدیقه طاهره (س) بزرگان زیادی لب به وصف و توصیف گشوده اند که البته این هم برای وصف شخصیت این بانوی بزرگوار کافی نیست.

 

وی در ادامه افزود: برای دست یابی به شخصیت ایشان وقتی به احادیث و آیات مبارکه قرآن مراجعه می کنیم همین یک سوره کوثر در وصف بزرگواری ایشان کافی است و لذا مفسرین بزرگ هم در مورد معنای کوثر گفته اند که کوثر یعنی خیل کثیر و در واقع منظور از کوثر در قرآن این است که ای پیامبر ما دختری به تو عطا نموده ایم که هر چه خوبی وجود دارد در وجود مبارک فاطمه (س) نهاده شده است و حتی روایات معصومین نیز در این باره زیاد است که فرموده اند مادرمان فاطمه (س) حجت خداوند بر ما است.

 

معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در ادامه تقارن ایام فاطمیه با ایام عید را اتفاق بسیار خوبی خواند و گفت: هر جا که نام حضرت زهرا (س) آمده با خود خیر و برکت به همراه داشته است و به نظر من تقارن این ایام فرصت خوبی برای یک خانه تکانی معنوی برای سال جدید است و هم این که می توانیم این حدیث گرانقدر را که می فرماید شیعیان ما در حزن ما غمگین و در شادی ما شاد می شوند را ثابت کنیم ولی این به معنای چشم پوشی از همه امور نیست.

 

وی در ادامه افزود: خانه تکانی و دید و بازدید های ایام عید که همان صله رحم محسوب می شود یکی از سنت های حسنه اسلامی است که در ایام عید بسیار به آن پرداخته می شود و این امور با ایام فاطمیه هیچ تناقض و منافاتی ندارد و مردم می توانند به کارهای خود بپردازند ولی باید مراقب باشند که به گناه آلوده نشوند که در این صورت هر روز عید خواهد بود.

 

حجت الاسلام ناصر در ادامه مردم را از افراط و تفریط در این ایام بر حذر داشت و تصریح کرد: حرف دین و بزرگان اسلام این نیست که شادی نکنیم و همه این ایام را سیاه پوش شویم بلکه باید مراعات نموده و حرمت این ایام را هم در شادی های خود حفظ نمائیم و برخی از مراسماتی که قبلا هم با شئونات اسلامی تغایر داشت را ترک نمائیم که البته صدا و سیما می تواند در فرهنگ سازی این امر بسیار مفید ظاهر شود اما به نظر بنده مطمئنا مردم خودشان حرمت ها را حفظ خواهند کرد.

 

معاونت تهذیب و تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه زنجان در پایان تأکید کرد: به عنوان مثال می توان فاطمیه اول را تا 28 اسفند برگزار نمود و در ادامه مردم به کارهای خود رسیدگی نمایند و سپس فاطمیه دوم را نیز می توان از 10 فروردین تا 16 فروردین برگزار کرد ولی باید به شدت از افراط و تفریط دوری کرد که اسلام شدیدا با آن مخالف است و اما این ایام وسط را هم گناه را به مجالس خود راه ندهیم که موجبات ناراحتی معصومین (ع) خواهد شد. /949/ت302/ب

ارسال نظرات