۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۳۲۵
در نشست خبری ستاد احیای امر به معروف اصفهان مطرح شد؛

تذکر لسانی تنها وظیفه مردم در برابر منکرات

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زارعان با اشاره به اهمیت جلوگیری از اشاعه فحشا و منکرات گفت: تخلفات و منکراتی که به صورت پنهان اجرا می شود مربوط به دستگاه های قضائی و انتظامی است و وظیفه ستاد احیا بررسی منکرات آشکار و مقابله با آنهاست.
حجت الاسلام زارعان مسؤول معونت تشکل هاي مردمي ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد زارعان مسؤول معاونت تشکل های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ، امروز در نشست خبری این ستاد تصریح کرد: منکرات یا به صورت نهان می باشد و یا به صورت آشکار، منکراتی که نهان صورت می گیرد مربوط به مراجع قضایی می شود و نباید آنها را افشا کرد اما منکرات علنی مربوطه به دستگاه های مختلف برای برخوردهای شدید و یدی و مقابله با آنها می باشد و در حیطه مردمی وظیفه مردم در قبال آن تنها تذکر لسانی می باشد.

وی در ادامه افزود: برای پیگیری تخلفات صورت گرفته در مساجد و هیئات مذهبی با جلساتی که با دادگاه ویژه روحانیت بوده است تدابیری اندیشیده شده همچنین برای پیگیری حرکات و خطاهای مداحان و روحانیت سامانه تلفنی 1888 به عنوان ثبت گزارشات مردمی راجع به تخلفاتی که ممکن است در مساجد صورت گیرد ایجاد شده است،چند سالی است در شورای امربه معروف مساجد که با تشکل های دانشجویی و دانش آموزی در ارتباط هستند به بررسی فریضه امر به معروف و ابعاد آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام زارعان خاطر نشان کرد: در مبحث لباس و پوشش و اصنافی که اجناس را در سطح شهر ارائه می دهند و لباس هایی که در ویترین ها و مغازه ها ارائه می گردد اغلب لباس هایی مناسب است و در این زمینه برنامه های بسیاری اجرا شده است و مغازه هایی که در این زمینه تخلفی انجام دهند بسیار مورد برخورد قرار می گیرند.

وی در پایان ابراز داشت: نزدیک به 1140 مسجد در شهر اصفهان وجود دارد که نزدیک به 700 مسجد امام جماعت دارند و شورای امر به معروف حدود 500 مسجد تشکیل شده است که وظیفه این شوراها ساماندهی محله ها و معضلات آنهاست و محله محوری علت تشکیل این شوراها است.

در ادامه این نشست خبری، حجت الاسلام مهدی  گلشیرازی، معاون سازمان ها و ادارات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد اداری توسط همه دستگاه ها و نهاد ها خاطرنشان کرد: در ادارات و سازمان‌ها متأسفانه مشکلات بسیاری وجود دارد با این که منکراتی در ادارات صورت می گیرد که بسیار بدتر از مسائلی همچون بی حجاب است که آن سیستم بیمار اداری است.

وی فساد اداری را موجب نارضایتی و بدبینی مردم نسبت به نظام مقدس اسلامی دانست و افزود: همواره شاهد فساد اداری و مشکلات اداری هستیم و اصلاح این مسأله یک فرایند طولانی مدت است که باید با همکاری همگانی و برنامه ریزی‌های بسیار صورت گیرد که البته این معضل از دوران رژیم شاهنشاهی برجای مانده است.

حجت الاسلام گلشیرازی تصریح کرد: استاندار اصفهان پیرامون مشکلات موجود در ادارات با ستاد همکاری دارند با این که خوشبختانه بسیاری از مدیران ادارات افراد متدینی هستند و با همکاری آنها شورای امربه معروف نیز در ادارات شکل گرفته که بنابر تشخیص این شورا افراد مستعد و داوطلب برای همکاری با ستاد معرفی و تحت آموزش ستاد احیا قرار می گیرند.

وی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و قرآن برای مسلمانان این وظیفه را به خوبی تبیین کرده است، مهم ترین وظیفه یک کارگزار نظام علاوه بر مسؤولیتی که دارد رعایت مسائل شرعی و تشویق دیگران به امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از بروز منکرات و تشویق دیگران به معروفات می باشد./939/پ202/س

ارسال نظرات