۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۰۰۳۶۷

پاداش بزرگ آمریکا برای دستگیری گروه حامی خود

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد برای دستگیری سه عضو گروه الشباب سومالی سه میلیون دلار پاداش می دهد.
پاداش بزرگ آمریکا برای دستگیری گروه حامی خود

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی گفت: وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد برای دستگیری هر یک از سه عضو مورد نظر گروه الشباب سومالی که در رده های ارشد این گروه فعالیت می کنند، سه میلیون دلار پاداش می دهد.

 

گروه الشباب با القاعده پیوند دارد و مسؤولیت اقدامات تروریستی متعددی را برعهده گرفته است، از جمله حمله مرگبار به مرکز خرید کنیا در سال گذشته.


یکی از سه فرد مورد نظر محمد عبدی خدیر نام دارد و به گفته وزارت خارجه آمریکا مسؤول هماهنگی جذب نیرو در کنیا است.


دو نفر دیگر جعفر، معاون عبدی خدیر، و یاسین کیلوه، فرمانده منطقه خودمختار پانتلند سومالی است.


مت برایدن، مسؤول پیشین هماهنگی گروه نظارت سازمان ملل برای سومالی و اریتره گفته است: این افراد لزوماً تهدیدی علیه خاک آمریکا محسوب نمی شوند؛ اما می توانند منافع آمریکا در منطقه را به خطر بیاندازند.
چرا که آمریکا سال هاست از دولت های منطقه ای در سومالی حمایت می کند. ایالات متحده از سومالی لند و پانتلند حمایت کرده است، هر دو این مناطق تا حدودی از صلح و امنیت برخوردارند.

 

سومالی لند، منطقه ای مشتمل بر پنج استان شمالی سومالی، از سال 1991 اعلام استقلال کرده و پانتلند هم منطقه ای در شمال شرقی سومالی است که از 1998 به صورت خودمختار اداره می شود.

 

گفتنی است، آمریکا خود حامی گروه های الشباب و القاعده بوده است، اکنون اما این افراد به عنوان مهره های سوخته ای برای غرب به ویژه آمریکا به شمار می آیند از این رو کشورهای استکبار در پی نابودی این گروه بر آمده است./993/1409/ح

ارسال نظرات