۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۲۰۰۳۶۸

حملات خونبار تروریست ها در یمن

خبرگزاری رسا ـ ورود افراطی‌های سعودی که در عراق و سوریه مشغول مبارزه بوده‌اند به یمن نگرانی‌هایی انگیخته است.
تروريست ها

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله بخش فارسی تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی گفت: ورود افراطی‌های سعودی که در عراق و سوریه مشغول مبارزه بوده‌اند به یمن نگرانی‌هایی را بر انگیخته است.

به گزارش دویچه وله؛ تروریست ها در جنگ تجربه کسب کرده‌اند و در حملات خونبار ماه‌های گذشته یمن دخالت‌شان ملموس است.

ده‌ها تن از افراطیون تبعه عربستان سعودی که تجربه جنگ در عراق و سوریه را دارند، این دو کشور را برای پیوستن به جنگجویان القاعده در یمن ترک کرده‌اند.

  

ورود این تعداد از پیکار جویان افراطی به یمن که خبر آن در ماه‌های گذشته فاش شده، به نگرانی در یمن دامن زده است.

  

القاعده شبه جزیره عربستان (AQAP) در سال 2009 از اتحاد دو شاخه القاعده عربستان و یمن ایجاد شد.

 

یکی از مقامات امنیتی یمن که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت: حالا سعودی‌هایی که به یمن می‌آیند به خاطر حضور در عراق و سوریه با تجربه هستند و آماده‌اند به عنوان "شهید" کشته شوند.

 

این در حالی ا‌ست که بر اساس فرمانی که ملک عبدالله٬ پادشاه عربستان٬ روز دوشنبه (3 فوریه / 14 بهمن) صادر کرد، آن دسته از شهروندان این کشور که به "گروه‌های تروریستی" می‌پیوندند و در خارج از کشور می‌جنگند تا 20 سال حکم حبس خواهند گرفت.

تحقیقات مقامات دولت یمن از عاملان حمله تروریستی 5 دسامبر به یکی از بیمارستان‌های وزارت دفاع در صنعا، پایتخت یمن که قتل 52 نفر را در پی داشت نیز تأییدگر این موضوع است. بر اساس این گزارش 9 نفر از 14 نفری که در فیلم حضور دارند عربی را به لهجه سعودی صحبت می‌کنند./993/1409/ح

 

 

ارسال نظرات