۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۰۰۴۱۳
استاد حوزه علمیه آمل:

دخالت دبیرکل سازمان ملل در امور داخلی ایران اسلامی خلاف عرف بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آمل به اظهار نظر اخیر دبیر کل سازمان ملل در خصوص مسائل داخلی کشورمان اشاره کرد و گفت: بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، در اقدامی مداخله‌جویانه، به انتقاد از وضعیت آزادی بیان در ایران اشاره کرد و در گزارشی که به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل ارائه کرد، نوشت «حسن روحانی» رییس‌جمهور ایران، نتوانسته است به وعده‌های خود برای افزایش آزادی بیان، عمل کند.
کاترين اشتون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه علمیه آمل، امروز در یادواره شهدای بخش دشت سر آمل با بیان این که رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با مسؤولان نظام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور را در ده ویژگی، چهار ضرورت و هشت الزام ابلاغ فرمودند، گفت: سیاست‌هایی که اجرای درست آن از سوی مسؤولان ذیربط می‌تواند رفاه و آسایش مردم را در پی داشته باشد و ضمن تضمین در ایجاد اقتصادی پویا، اقتصاد ایران را در برابر همه تحریم‌های ظالمانه و شوک‌های طبیعی و یا وارداتی اقتصادی محفوظ دارد.

 

وی ادامه داد: با نگاهی منصفانه و دقیق به مباحث اقتصادی رهبر فرزانه انقلاب در سال‌های اخیر، می‌بینیم که ایشان، سال‌ها پیش از بحث تحریم‌های جدید غرب علیه ایران، به‌دنبال آن بودند که اقتصاد کشور به جایی برسد که گزک به ‌دشمن داده نشود تا به بهانه آن، نظام را تحت فشارهای اقتصادی خود قرار دهند.

 

استاد حوزه علمیه آمل بیان داشت: رهبر انقلاب اسلامی از سال‌ 87 تا سال 92 اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند، همه به‌دلیل اهمیت و تأثیری است که از نگاه ایشان، پیشرفت در اقتصاد، بر پیشرفت در دیگر عرصه‌ها دارد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که متأسفانه در سال‌های گذشته با وجود هشدارها و تذکراتی که رهبر انقلاب اسلامی با نام‌گذاری سال‌ها به مسؤولان دادند، گفت: اما این نام‌گذاری‌ها، زیاد جدی گرفته نشد و حداکثر به چند همایش و سخنرانی اکتفا شد غافل از این که می توانستیم با کار درست و برنامه‌ریزی شده، به جایی برسیم که دشمن را در بحث‌های اقتصادی، کاملاً خلع سلاح کنیم.

 

امام جمعه دابو دشت آمل ادامه داد: باید بدانیم تا زمانی که دولت‌ها به پول راحت و بی‌دردسر نفت وابسته هستند و حاضر نیستند خطر و سختی کسب درآمد از تولید ملی را به جان بخرند؛ و تا هنگامی که به توان ملی و داخلی کشور باور نداشته باشند و از آن به‌درستی استفاده نکنند، نمی‌توانند بسیاری از گره‌ها و مشکلات بزرگ اقتصادی را باز کنند.

 

استاد حوزه علمیه آمل در مورد دخالت های بیجای بان کی مون در مورد ایران گفت: «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل، در اقدامی مداخله‌جویانه، به انتقاد از وضعیت آزادی بیان در ایران اشاره کرد و در گزارشی که به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل  ارائه کرد، نوشت «حسن روحانی» رییس‌جمهور ایران، نتوانسته است به وعده‌های خود برای افزایش آزادی بیان، عمل کند.

 

وی با اشاره به آزادی هشتاد «زندانی سیاسی» از جمله «نسرین ستوده» در تابستان امسال، گفت: هنوز افراد بسیار دیگری نیز هستند که باید آزاد شوند و دبیرکل سازمان ملل همچنین از دولت ایران خواست آزادی فوری سران فتنه را بررسی کند.

 

حجت الاسلام تقی زاده در خصوص حضور خانم اشتون و ارتباط با بعضی از افراد مترود که بر خلاف شئونات اخلاقی است، تصریح کرد: بر اساس اظهارت یک منبع آگاه درباره دیدار اخیر کاترین اشتون با فتنه‌گران در سفارت اتریش، گفته می‌شود وزارت اطلاعات و دیگر دستگاه‌های امنیتی با این دیدار مخالف بوده و مخالفت خود را به دستگاه‌های میزبان اشتون اعلام کرده بودند و این دیدار بدون انجام هماهنگی‌های معمول و با علم به مخالفت دستگاه‌های امنیتی انجام شده است.

 

وی ادامه داد: تنها نهادی که باید در این باره پاسخگو باشد، وزارت امور خارجه است که هم میزبانی اشتون و هم تنظیم برنامه‌های وی در داخل ایران را بر عهده داشته است./950/پ203/س

ارسال نظرات