۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۰۰۴۶۹

ایجاد امنیت کامل در برگزاری همه پرسی کریمه

خبرگزاری رسا ـ هزاران نیروی نظامی، امنیت برگزاری این همه پرسی را بر عهده دارند.
کريمه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، یورو نیوز در گزارشی، گفت: یک و نیم میلیون واجد شرایط برای رأی دادن در شبه جزیره کریمه، به منظور اظهار نظر درباره همه پرسی پیوستن و یا عدم پیوستن این منطقه به روسیه، به پای صندوق های رأی فراخوانده شدند.

 

شبکه رسمی یورونیوز وابسته به اتحادیه اروپا حضور افراد در پای صندوق های رأی را کمرنگ دانسته و گفته است: تصاویر ارسالی از کریمه، حضور تعدادی سالمند را در پای صندوق های رأی نشان می دهد.

 

این در حالی است، که شبکه ها و خبرگزاری های دیگر از حضور پرشور مردم کریمه در هم پرسی الحاق به روسیه خبر می دهند.

 

سرگی آکسیونوف، نخست وزیر منطقه خود مختار کریمه هم با حضور در یک شعبه اخذ رأی در سیمفروپول، رأی خود را به صندوق انداخت.

 

نخست وزیر منطقه خود مختار کریمه که در مقابل خود با تعدادی از هواداران دولت مرکزی کی یف، مواجه شد، با تاریخی خواندن این همه پرسی، گفت: همان طور که دیدید مردم آزادانه به پای صندوق ها آمده و رأی دادند، هیچ مسأله ای وجود ندارد، من شخصا هیچ احساس فشاری نمی کنم.

 

گفتنی است، هزاران نیروی نظامی، امنیت برگزاری این همه پرسی را بر عهده دارند.

 

شایان ذکر است، کریمه قبل از برگزاری هم پرسی از غرب و سازمان امنیت همکاری اروپا برای نظارت بر این هم پرسی دعوت کرده بود ولی این کشورها به سبب مخالفت با این هم پرسی حاضر به فرستادن ناظران نشدند.

 

این در حالی است، که کشورهای مشترک منافع به همراه روسیه تعداد زیادی ناظر برای نظارت بر همه پرسی مردم کریمه به این شهر فرستادند، همچنین تعداد زیادی ناظر از روسیه در همه پرسی مردم کریمه شرکت کردند./993/1409/ح

ارسال نظرات