۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۰۴۹۶
صبح امروز در زنجان؛

همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز روحانیان که در امر تحصیل از موقعیت ممتازی برخوردار هستند با حضور امام جمعه زنجان برگزار شد.
همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، صبح امروز در همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیون زنجان که در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، جامعه و دنیای امروزی را به الگو گیری از سیره ائمه معصومین (ع) فرا خواند و اظهار داشت: جامعه امروز باید با الگو قرار دادن زندگی ائمه معصومین (ع) و بزرگان در راستای توسعه هرچه بیشتر تلاش کند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که توجه و بهره گیری از شیوه های تربیتی ائمه (ع) در امر تربیت فرزندان ضروری است تاکید کرد: باید خانواده ها با شیوه های تربیتی و زندگی ائمه معصومین (ع) بیشتر آشنا شوند و آنها را در تربیت فرزندان خود که مطمئنا بسیار مثمر ثمر خواهد بود به کار گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه (س) خاطرنشان کرد: توجه به زوایای مختلف زندگی و شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) ضروری است و لذا الگوپذیری زنان مسلمان از سیره، روش تربیتی و زندگانی فاطمه زهرا(س) باید به عنوان یک اصل مهم و اساسی مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: این بانوی بزرگوار با تربیت فرزندانی مومن و متعهد خدمات ارزنده ای به جهان اسلام و به ویژه شیعیان ارائه کرده است.

 

امام جمعه زنجان در ادامه شخصیت حضرت صدیقه طاهره را بی بدیل در تاریخ توصیف کرد و عنوان داشت: شخصیت والا و بی نظیر حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان یک شخصیت بی بدیل و ماندگار در تاریخ مطرح است که دلیل آن هم این است که ایشان در عمر کوتاه اما پر برکت خویش منشاء خیرات و برکات زیادی برای بشریت بوده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان فرزندان حضرت زهرا (س) را سبب اعتلای اسلام در جهان دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) با بهره گیری از اصول و ارزش های انسانی و اسلامی فرزندانی تربیت کردند که هر یک به نحوی باعث اعتلا و ماندگاری اسلام در جهان شد.

 

گفتنی است؛ این همایش از سوی مدیریت مرکز خدمات حوزه های علمیه زنجان ترتیب داده شده بود./949/پ202/ب

ارسال نظرات