۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۰۰۵۱۶
آیت الله طباطبایی نژاد:

توجه به ساخت فضاهای سبز در جوار بقاع متبرک ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان بر ساخت و ایجاد فضای سبز در اطراف بقاع متبرکه تأکید کرد و تصریح کرد: دیدن نور بارگاه مقدس امامزادگان از دور نیز به جان انسان رسوخ می کند و می تواند حتی برای لحظه ای دلی را آسمانی کند پس باید تلاش کنیم شرایط را برای تفریح و زیارت مردم و عاشقان اهل بیت(ع) به وجود آوریم.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در جمع مدیر کل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: متأسفانه در دوره های گذشته بسیاری از موقوفات استان به دست متصرفین افتاده و حتی برای آنان توانسته اند اسنادی را صادر کنند و این وظیفه اداره اوقاف است که آنان را شناسایی و اقدام به اجرای نیَات واقفین کنند.

وی احیا و شناسایی موقوفات را کار بسیار عظیم دانست و افزود: باید درصدد تشکیل شعبه حقوقی مجزا برای پرونده های اوقافی باشیم، چرا که حجم کار حقوقی موقوفات بسیار زیاد بوده و باید احیا و شناسایی موقوفات با سرعت و در اسرع وقت انجام گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه روابط عمومی هر سازمان را امین آن دستگاه دانست و متذکر شد: روابط عمومی به عنوان امین هر سازمان و اداره الی وظیفه  اطلاع رسانی درونی و بیرونی را دارد.

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: باید با اطلاع رسانی صحیح  مردم را در جریان اقدامات اجرا شده داخل سازمان قرار دارد و در موازی آن نظرات و دیدگاه‌ها را به سمع مسؤولان رساند تا بتوانیم به صورت بهینه طرح های سازمان را اجرا نماییم.

آیت الله طباطبایی نژاد به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اشاره کرد و ساخت و ساز و تجهیز امام زادگان را یکی از اقدامات در راستای تحقق این هدف عنوان کرد و گفت: با زیبا‌سازی آستان‌های مقدس می توانیم علاوه برتوسعه ی آستان مقدس امامزادگان محیطی امن برای عبادت و بندگی مردم فراهم آوریم.

وی بر ساخت و ایجاد فضای سبز در اطراف بقاع متبرکه تأکید کرد و تصریح کرد: دیدن نور بارگاه مقدس امامزادگان از دور نیز به جان انسان رسوخ می کند و می تواند حتی برای لحظه ای دلی را آسمانی کند پس باید تلاش کنیم شرایط را برای تفریح و زیارت مردم و عاشقان اهل بیت(ع) به وجود آوریم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در ادامه همدلی و هم فکری میان اعضای هر سازمان را از مهم ترین دلایل موفقیت ادارات دانست و از مجموعه اوقاف خواست تا با همکاری و حفظ همدلی میان اعضای سازمان و اداره اوقاف اصفهان را همچون گذشته در میان دیگر مجموعه ها و دستگاه‌های دولتی سرآمد کنند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تشکر از نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان اصفهان گزارشی از مجموعه اقدامات انجام شده ارائه و عنوان کرد: بازرسی های تخصصی از ادارات تابعه در شهرستان ها، برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم  و کسب 10 رتبه برتر کشوری در رشته های مختلف، تحقق 102 درصدی سهمیه تربیت حافظان قرآن کریم در اصفهان از جمله برخی از اقدامات انجام شده است.

وی از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری و نیز سوگواره یاس نبوی در ایام نوروز خبر داد و گفت: این طرح در 300 بقعه استان برگزار خواهد شد که از این تعداد در 26 بقعه  خیمه‌های معرفت برپا می شود و این طرح از 28 اسفند ماه سال جاری آغاز و تا پایان 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت./939/پ203/س

ارسال نظرات