۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۰۰۵۲۳

برپایی سفره هفت سین فاطمی در بقاع متبرکه استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در جمع خبرنگاران از اجرای طرح آرامش بهاری و برپایی سفره هفت سین فاطمی در 300 بقعه متبرکه شاخص این استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عصر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران به اجرای طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: از میان 718 بقعه متبرکه شامل آستان امامزادگان، آرامگاه و مقبره استان اصفهان، طرح آرامش بهاری در 300 بقعه اجرا می شود که به دلیل تقارن با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) سفره هفت سین فاطمی بر اساس اسامی ایشان چون سعیده بر پا می شود.

وی تقویت باورهای دینی و مذهبی و ایجاد بستر برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی را از جمله اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: برپایی خیمه معرفت، ارائه خدمات مشاوره ای، اسکان موقت، پاسخگویی دینی، برگزاری مسابقه، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و مواردی از این قبیل در قالب طرح آرامش بهاری اجرا می شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به برگزاری  طرح آرامش بهاری به صورت ویژه در مسجد امام (ره) اصفهان گفت: به دلیل حضور مسافرین خارجی در میدان امام (ره) طلاب متخصص مسلط به زبان های خارجه از قم حضور پیدا می کنند و پاسخگوی سؤالات مسافرین خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: 70 روحانی از اصفهان و 30 نفر از قم به بقاع متبرکه اعزام و در طرح آرامش بهاری پاسخگویی و ارائه مشاوره به مراجعان و زائران را بر عهده خواهند داشت.

وی اظهار داشت: 30 بقعه از بقاع استان دارای زائر سرا و امکانات اسکان مسافرین نوروزی هستند و امکان اسکان روزانه 2000 نفر فراهم شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد:با توجه به احتمال بارندگی در ایام نوروز، بقاع و حسینیه ها مجهز شده و آماده پذیرایی از زائران و مسافران نوروزی است، لذا از کلیه هم وطنان عزیز دعوت می شود ضمن بهره مندی از معنویت امامزادگان از امکانات تدارک دیده شده در بقاع استان استفاده کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه برگزار می شود که ترویج فرهنگ وقف با توجه به نیت واقف و همچنین جذب واقف برای روضه برای حضرت زهر ا(س) و ترویج سیره فاطمی در برنامه سوگواره یاس نبوی و برنامه های فاطمی دنبال می شود.

 وی، برگزاری اولین کنگره بین المللی امامزادگان، اجرای طرح بصیرت عاشورایی، اجرای طرح پیوند آسمانی، اجرای طرح مهر تندرستی و اجرای طرح دست های مهربانی از اهم برنامه های اوقاف در سال جاری است.

وی به طرح حفظ ملی قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: با تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر  حفظ 10 میلیونی قرآن کریم، سهمیه استان اصفهان 60 هزار نفر بود که بحمدالله طی 2 سال گذشته، 102 درصد سهمیه استان محقق شده است.

مدیر کل اوقاف از اجرای طرح تندرستی در سال 92 نیز خبر داد و افزود: بر اساس نیات واقفین خیر اندیشی که اموالشان را وقف دارو، درمان و سلامت مردم کرده اند این طرح در تعدادی از بیمارستان ها برگزار و مردم به صورت رایگان ویزیت شدند.

حجت الاسلام صادقی با تاکید بر ترویج و نهادینه کردن علوم قرآنی در جامعه افزود: در سال جاری نزدیک به 40 هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند که از این تعدا د800 نفر به مرکز استان و 10 نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی به برگزاری طرح ولایت علوی و اکمال دین نبوی اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح در 250 بقعه استان اجرا و مراسم های جشن و حرکت قافله های شادی از جمله برنامه های آنها بود.

وی همچنین از پیگیری 637 پرونده حقوقی در محاکم قضایی استان خبر داد و گفت: از این تعداد 244 پرونده تعیین تکلیف و برایش حکم صادر شده است.

حجت الاسلام صادقی ورود اطلاعات 900 نفر از خدام افتخاری، فصلی و رسمی در سامانه پرسنلی اوقاف را از جمله فعالیت های امور اداری این اداره ذکر کرد و افزود: برای اولین بار فرآیند ارزیابی خادمین بقاع متبرکه در سال 92 آغاز شد.

وی برگزاری دوره آموزشی ویژه هیأت امنا و مدیران داخلی و فرهنگی بقاع را از دیگر فعالیت های سال گذشته عنوان کرد و گفت: این دوره آموزشی 8 ساعته برای 480 نفر اجرا شد./939/پ202/ب 

ارسال نظرات