۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۰۰۵۳۴
در بابل؛

کارگاه دانش افزایی بین الملل حوزه علمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه دانش افزایی بین الملل حوزه علمیه در مدیریت حوزه های علمیه شهرستان بابل برگزار شد.
کارگاه آموزش مسائل بين الملل در بابل کارگاه آموزش مسائل بين الملل در بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید محمود موسوی، استاد اعزامی از معاونت بین الملل حوزه علمیه قم، بعد از ظهر امروز در کارگاه دانش افزایی بین الملل حوزه علمیه به تبیین اجمالی تفاوت شیوه های تبلیغ دینی در قاره های اروپا، آفریقا و آمریکا پرداخت و گفت: دین اسلام  در جهت رشد  دومین مذهب در جهان با رشد 23 درصد  بعد از مسیحیت است و خوشبختانه با اقبال بسیار گسترده در سطح جهانی رو به رو است و در حال حاضر در 49 کشور جهان مسلمانان یک میلیارد و ششصد و بیست میلیون نفر مسلمان زندگی می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که 75 میلیون مسلمان در کشور نیجریه زندگی می کنند، خاطر نشان کرد: مسلمانان نیجریه اهتمام بسیار زیادی بر انجام فرایض به خصوص نمازاول وقت دارند.

 

وی با تشریح وضعیت شیعیان در این کشور آفریقایی افزود: یشترین جمعیت شیعه در نیجریه را لبنانی های مهاجر تشکیل می دهد و بعد از گسترش شیعه در این کشور اقدام به تأسیس حوزه علمیه کردند که در این حوزه علمیه 70 طلبه مشغول تحصیل شدند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: اغلب طلاب حوزه علمیه نیجریه برای تکمیل دروس حوزوی مشغول تحصیل در حوزه  علمیه شدند و سپس در جهت تبلیغ دینی به برخی از کشورهای عربی سفر کردند.

 

وی در ادامه به بیان وضعیت تبلیغی در دو کشور غنا و تانزانیا پرداخت و خاطرنشان کرد: شوق و اشتیاق به آشنایی با تشیع در این دو کشور آفریقایی بالا است به حدی که قوی ترین حوزه های علمیه در غرب آفریقا در کشور غنا وجود دارد.

 

این کارشناس بین الملل حوزه علمیه قم به وضعیت تبلیغی در کشور آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا سی سال قبل با الآن قابل مقایسه  نیست و در حال حاضر در آمریکا حدود نه میلیون مسلمان زندگی می کنند و با توجه به برنامه ریزی انجام شده در هر ایالتی حداقل یک روحانی  کار تبلیغی انجام می دهند.

 

وی افزود: بیشتر مساجد آمریکا در ایالت کالیفرنیا و شهر لس آنجلس و بیشتر مراکز اسلامی در نیویورک، تگزاس، فلوریدا و میشگان است که بیشتر مسلمانان را عرب ها تشکیل می دهند.

 

این استاد حوزه علمیه به رشد اسلام و اسلام گرایی در آمریکا پرداخت و تصریح کرد: امروزه برخلاف گذشته در دانشگا ه ها دانشجویان با حجاب در کلاس درس حاضر می شوند و امروز در برخی دانشگاه ها نمازخانه برای خوادن نماز دانشجویان قرار دارد.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان بر این اصل تاکید کرد که یک روحانی برای تبلیغ  باید در علوم حوزوی،  اخلاق و رفتار قوی باشد./950/پ203/س

ارسال نظرات