۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۰۰۵۳۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی تنها راه فائق آمدن بر جنگ تحمیلی اقتصادی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که دشمنان در سال های اخیر با تشدید تحریم ها جنگ اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرده اند، اظهار کرد: تنها راه فائق آمدن بر دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی است.
جهاد اقتصادي حجت الاسلام يعقوبي- شوراي اداري خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست شورای اداری استان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، با اشاره به فرا رسیدن سال نو و دعای تحویل سال، به تفسیر بخش پایانی این دعا پرداخت و گفت: دعا برای تغییر حالت ها به بهترین احوال برای این است که ما نگاهی به گذشته و اعمال خود داشته باشیم و آنگاه برای بهتر شدن اعمال در روزهای آینده برنامه ریزی کنیم.
 
وی با بیان این که فراز پایانی دعای تحویل سال در حدیثی از امام صادق(ع) به تطویل تشریح شده است، با قرائت حدیث «من استوى یوماه فهو مغبون و من کان آخر یومیه خیر هما فهو مغبوط ومن کان آخر یومیه شرهما فهو ملعون»، افزود: بنا به فرموده امام صادق(ع) کسانی که دو روز از عمر آنها مساوی و همانند یکدیگر باشد ضرر کرده اند و این مسأله در مورد دو سال از عمر نیز بیشتر صدق پیدا می کند.
 
امام جمعه بجنورد در ادامه تفسیر حدیث امام صادق(ع) اضافه کرد: اما کسی که امروز او از دیروزش بدتر باشد ملعون است؛ یعنی از رحمت خداوند دور شده چرا که نه تنها به سوی پیشرفت و کمال حرکت نکرده بلکه عقب گرد نیز داشته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عنوان کرد: اما دسته سوم افرادی هستند که امروز آنها از دیروزشان بهتر است و این افراد مورد غطبه دیگران قرار می گیرند.
 
به گفته وی در دعای تحویل سال نیز از خداوند می خواهیم که ما را جزء دسته سوم و افرادی که امروز آنها از دیروزشان بهتر است؛ قرار دهد.
 
اقتصاد مقاومتی ریل گذاری برای اقتصادی پویا و پیش رونده است
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه تغییر احوال ملت ایران به بهترین حالت ها در سال آینده را با رفع مشکلات اقتصادی و گرفتاری های مردم مرتبط دانست و اظهار کرد که در این زمینه اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری گره گشا است.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که 24 محور اساسی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری ابلاغ شده و سران قوا نیز آمادگی خود برای اجرای آن را اعلام کرده اند، افزود: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده شود؛ به یقین سال آینده از سال های گذشته برای ملت ایران بهتر خواهد بود.
 
وی البته به آسیب برخورد شعاری با اقتصاد مقاومتی نیز اشاره و اظهار کرد که مدیران نباید با اقتصاد مقاومتی به صورت شعاری برخورد کرده و صرفا به برگزاری چند نشست و همایش بسنده کنن.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی هر مدیر می باید با مطالعه 24 بند سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، توجه کند که چند بخش از این اصول شامل حال مجموعه تحت مدیریت او می شود و آن گاه در حوزه مدیریتی خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اجرای عملی اصول اقتصاد مقاومتی را لبیک واقعی به رهبر انقلاب دانست و افزود: لبیک به رهبری در واقع لبیک به نظام جمهوری اسلامی، لبیک به پیشرفت و تعالی و لبیک به توسعه همه جانبه مادی و معنوی است.
 
مفهوم اقتصاد مقاومتی ریاضت کشیدن نیست
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقصود از اقتصاد مقاومتی، ریاضت کشیدن نیست بلکه در این شیوه اقتصادی می باید همه فکرها و برنامه ها متمرکز شود و اقتصادی بر بنیان علم، عدالت، آموزه های اسلامی و شرایط بومی پی ریزی شود.
 
به گفته وی اقتصاد مقاومتی شکوفایی و پیشرفت برای زندگی بهتر دنیوی و اخروی و ریل گذاری برای اقتصادی پویا و پیش رونده در سال های آینده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این شیوه، اقتصاد جامعه اسلامی بر مبنای علم، فرهنگ دینی و شرایط بومی خواهد بود و عدالت واقعی نیز محقق می شود.
 
لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی تقویت درونی و بیرونی اقتصاد کشور است
 
امام جمعه بجنورد در ادامه اقتصاد مقاومتی را اقتصادی درون زا دانست که تقویت تولید ملی را در دستور کار دارد و در عین حال برون گرا نیز بوده و بهبود ارتباط با کشورهای خارجی و صادرات کالا از بخش های مهم آن محسوب می شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی به معنای قطع ارتباط با کشورهای دیگر نیست، اظهار داشت: باید با ارتباط سازنده با کشورهای جهان زمینه برای صادرات تولیدات داخلی فراهم شود.
 
وی به نقش اساسی مردم در تحقق این مهم نیز اشاره کرد و با بیان این که اقتصاد مقاومتی در واقع جهادی مقدس است که برای تحقق آن می باید به صورت جهادی وارد میدان شد، افزود: اقتصاد مقاومتی در صورت اجرای درست الگویی الهام بخش برای سایر ملت های مسلمان می شود.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اقتصاد مقاومتی فرصتی مناسب برای نقش آفرینی مردم است و در این زمینه لازم است مردم و فعالان اقتصادی وارد میدان شده و با عزمی راسخ و رویکردی جهادی زمینه رفع ریشه ای مشکلات اقتصادی نظام اسلامی را فراهم کنند.
 
اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه های سال جدید است
 
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که دشمنان در سال های اخیر با تشدید تحریم ها، جنگ اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرده اند، اظهار کرد: تنها راه فائق آمدن بر دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: همان گونه که در جنگ تحمیلی هشت ساله مرد و زن و پیر و جوان وارد میدان شده و در برابر دشمنان ایستادگی کردند؛ در جنگ تحمیلی اقتصادی نیز می باید همه به صحنه بیایند و مردانه پاسخ دشمنان را بدهند.
 
به گفته نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی برای سال آینده لازم است اقتصاد مقاومتی در صدر برنامه های خرد و کلان کشور باشد تا به فضل الهی حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری، هر چند با تأخیر محقق شود./9314/پ202/س
ارسال نظرات