۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۰۰۵۳۸
مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

همکاری حوزه و آموزش و پرورش حول محور منابع درسی و انسانی می چرخد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، اساس همکاری حوزه و آموزش و پرورش را در دو عرصه منابع درسی و منابع انسانی عنوان کرد و گفت: همان‌ گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نیروی انسانی خوب، ضعف محتوا را جبران می‌کند اما نیروی انسانی ضعیف، محتوای خوب را هم از بین می‌برد.
حجت الاسلام رحماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست شورای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه این استان، با اشاره به این که همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش امری بسیار پسندیده و نیکو است، تصریح کرد: به نظر می رسد در گام نخست باید فضاها و روش های این مرکز آموزشی و تربیتی بیشتر به هم نزدیک شوند.

 

وی با بیان این که نزدیکی میان حوزه و آموزش و پرورش از دیرباز قابل درک بوده است، گفت: کار و تلاش همراه با برنامه‌ریزی اساسی برای همکاری میان این دو نهاد بزرگ آموزشی کشور موجب می‌شود نظام آموزشی و تربیتی استان متحول شود.


امام جمعه بلداجی ادامه داد: در یک سیستم آموزشی و پرورشی سرمایه‌های انسانی یکی از اصول بنیادین هستند، بنابراین این نیروها و نیز مجموعه آموزش و پرورش باید متناسب با نظام اسلامی رشد یابند.


حجت الاسلام رحمانی رسیدن به درک مشترک در مسؤولان حوزه و آموزش و پرورش برای همکاری با یکدیگر را ستودنی دانست و افزود: یکی از نیازهای امروز طلاب و روحانیان، آموزش سبک ها و روش های جدید آموزشی است که باید در اولویت های حوزه قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول، استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه خواهران در مدارس دخترانه آموزش و پرورش را بسیار ضروری دانست و گفت: یکی از پشنهادهای ما این است که دانش آموزان نیز از نزدیک با محیط حوزه های علمیه آشنا شوند و در این فضا قرار گیرند تا جوانان راحت تر بتواند برای ورود به حوزه های علمیه تصمیم بگیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اعلام آمادگی جهت برگزاری دوره های آموزشی دانش آموزان دختر در مدارس علمیه خواهران استان، ابراز داشت: متأسفانه از ظرفیت طلاب خواهر این استان کمتر در سیستم آموزش و پرورش استفاده شده است که باید در اولویت کاری این مرکز قرار گیرد.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه، اساس همکاری حوزه و آموزش و پرورش را در دو عرصه منابع درسی و منابع انسانی عنوان کرد و افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نیروی انسانی خوب، ضعف محتوا را جبران می‌کند اما نیروی انسانی ضعیف، محتوای خوب را هم از بین می‌برد و همچنین در سند تحول هم بیان شده است که محور تحول نیروی انسانی است، بنابراین نگاه باید به این دو عرصه باشد.

 

وی در پایان به ضعف متون محتوایی آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم که یکی از خروجی های این همکاری ها، تدوین متونی مطابق با معیارهای دینی باشد که در این میان، حوزه های علمیه نقش پررنگی را ایفا می کنند./9457/پ202/ب

ارسال نظرات