۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۲۰۰۵۶۱
اوباما:

آمریکا در جهت انزوای روسیه حرکت می کند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور آمریکا و متحدانش عزم خود را برای منزوی کردن روسیه جزم کرده اند.
اوباما

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون در گزارشی گفت: باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا و متحدانش عزم خود را برای منزوی کردن روسیه جزم کرده اند.



براساس این گزارش، ساعتی پیش باراک اوباما در کاخ سفید در جمع خبرنگاران حاضر شد و از اعمال تحریم بر 11 شخصیت کلیدی مسئول در بحران اوکراین خبر داد.



این فهرست یازده گانه شامل مقامات اوکراینی و روسی از جمله دو تن از مشاوران ارشد ولادیمیر پوتین و همچنین ویکتور یانوکویچ، رییس جمهور برکنار شده اوکراین می شود، همچنین همه این افراد ممنوع السفر شده و دارایی هایشان مسدود می شود.


اوباما ضمن اعلام این خبر گفت: سیاست ها و اقدامات فدراسیون روسیه در جهت «تخریب روند دمکراتیک و قانونی در اوکراین است، آرامش و صلح، امنیت، ثبات، تمامیت و استقلال ارضی اوکراین را تهدید می کند و در جهت ضد منافع خودش حرکت می کند، چنین چیزی تهدیدی غیر معمول و فوق العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا است».


دمیتری رُگُزین، معاون نخست وزیر روسیه که از جمله تحریم شدگان از سوی آمریکا است، گفت: تمهیدات جدید آمریکا افرادی که در خارج از روسیه سرمایه ای ندارند را تهدید نمی کند.
/993/1409/ح

ارسال نظرات