۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۲۰۰۵۶۶
یک بام و دو هوای آمریکا؛

خلع سلاح اتمی توهمی بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ آمریکا خواستار نو سازی بمب های هسته ای خود در اروپا است که برای نگه داری از آنها نیاز به 154 میلیون دلار هزینه است
بمب اتمي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه تلویزیونی ترکیه تی آر تی، گفت: آمریکا خواستار نو سازی بمب های هسته ای خود در اروپا است.

 

تی آر تی در ادامه گزارش به نقل از مجله اشپیگل می افزاید: آمریکا در پیش نویس بودجه مالی سال 201٥ خواستار منبع مالی برای استقرار بمب های اتمی جدید از نوع B ٦1-12، در اروپا شده است.

گفتنی است، امور هماهنگ سازی این بمب ها با هواپیماهای اعضای ناتو در اروپا آغاز شده و در مرحله نخست نرم افزارهای هواپیما هماهنگ خواهد شد.

 

شایان ذکر است، روزنامه اشپیگل با تأکید بر اینکه نخستین بمب ها در سال 2020 آماده استفاده شده و هزینه ای معادل 10 میلیارد دلار در پی خواهد داشت ، اعلام کرد: برای امنیت انبارهای محل نگه داری بمب های نوع B٦1 -12 به 1٥٤ میلیون دلار نیاز است.

 

گفتنی است، آمریکا در حالی حاضر به هزینه 154 میلیون دلار برای نگه داری بمب های نوع B61_12 است که خود گرفتار بحران مالی و اقتصادی است.

 

همچنین در برنامه مدرنیزاسیون سلاح های هسته آمریکا در اروپا، پایگاه بوخل در ایالت ریلند فالز آلمان نیز جای خواهد گرفت.

این در حالی است که گفته می شود، آمریکا از مدت ها پیش مدرنیزاسیون سلاح های اتمی خود در اروپا را هدف گذاری کرده است./993/1409/ح

ارسال نظرات