۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۰۰۶۰۳

تأکید امام جمعه اصفهان بر برگزاری آیین نوروز مطابق با سیره حضرت زهرا(س)

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در آستانه عید نوروز بر حفظ حرمت ایام فاطمیه تأکید کرد و گفت: آیین نوروز را مطابق با سیره حضرت زهرا(س) به جا آورید.
آيت الله طباطبايي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک فرا رسیدن عید نوروز، بر حفظ حرمت ایام عزاداری حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: دید و بازدید، صله رحم و پوشیدن لباس نو هیچ منافاتی با عزاداری ام الائمه(س) ندارد، چرا که سر زدن به خویشان و رسیدگی به احوال آنها از تأکیدات ائمه معصومین(ع) است.

 

وی تصریح کرد: در دید و بازدید های نوروز، دلجویی از خویشان و رفع مشکلات آنها را در اولویت کارهای خود قرار دهید که به فرموده امام صادق(ع) شاد کردن مؤمنین بهترین و محبوب ترین اطاعات پروردگار است.

آیت الله طباطبایی حضرت زهرا(س) را افتخار عالم وجود دانست و گفت: امام زمان(عج) به وجود مادرشان افتخار می کنند و سنت خود را سنت فاطمی معرفی و ایشان را الگوی خود می دانند و وجود مقدس رسول خدا(ص) نیز حضرت فاطمه(س) را پاره تن خود دانسته و غم و شادی او را غم و شادی خود عنوان می داند، لذا ما مسلمانان نیز باید به این شخصیت بزرگ که مورد احترام همه بزرگان و ائمه معصومین(ع) است، احترام گذاشته و حرمت ایام عزای این بزرگوار را نگه داریم.

وی خاطر نشان کرد: عید از ریشه "عود" و به معنای بازگشت است و از آن جهت آمدن بهار را عید می گویند که درختان، زمین و گیاهان به طبیعت خود بر می گردند و پس از زمستان سرد که در رکود بودند، رشد و نمو را آغاز می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عید برای انسان ها زمانی است که به اصل و فطرت خود که همان خداجویی و خداطلبی است برگردند و از همین جهت است که ائمه معصومین(ع) روزی را که انسان در آن گناه نکند، عید می دانند.

وی به اعیاد قربان و فطر اشاره و خاطر نشان کرد: این روزها هم از آن جهت عید است که بندگان پس از چند روز اطاعات و فرمانبری از خدا به سوی خدا بر می گردند و در دعای روز عید فطر داریم "خدایا به حق این روز که برای مسلمانان عید قرار دادی"، یعنی این عید مختص مسلمانانی است که یک ماه عبادت خدا را کرده و در آخر ماه به فطرت خداجوی خود بازگشتند.

وی در پایان برای کلیه هموطنان و مسلمانان، سالی سرشار از خیر و برکت را آرزو کرد و گفت: امیدوارم در سال پیش رو تبعیت از رهبری و پیروی از راه شهدا سرلوحه همه کارها باشد و عملکرد مردم و مسؤولان خرسندی امام زمان(عج) را به دنبال داشته باشد./939/پ

ارسال نظرات