۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۰۰۶۴۹

ژنرال آمریکایی: قدرت نیروهای امنیتی افغان قابل تقدیر است

خبرگزاری رسا ـ دانفورد: بعد از اینکه پاسخ و عکس العمل نیروهای امنیتی افغان را در برابر حملات مختلف مخالفان مسلح دیدم، مطمین هستم که آنها می‌توانند زمینه را برای برگزاری یک انتخابات امن در کشور آماده کنند.
نيروهاي امنيتي افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: فرمانده کل نیروهای بین المللی مستقر در افغانستان گفته است که در همکاری با نیروهای امنیتی افغان، فشارها بر شبکه حقانی را افزایش خواهند داد.


این اظهارات ژنرال جوزف دانفورد در حالی بیان می‌شود که قرار است تا حدود سه هفته دیگر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان برگزار شود.


شبکه حقانی که از گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان به شمار می‌رود، بارها اعلام کرده که برای مختل ساختن روند انتخابات پیش رو، دست به انجام حملاتی در خاک افغانستان خواهد زد و مراکز رای‌گیری را برای افغان‌ها ناامن خواهد ساخت.


به گزارش بی بی سی؛ دانفورد گفته که این فشارها شامل قطع منابع مالی شبکه حقانی و محدود ساختن رفت و آمد اعضای آن خواهد بود.


در همین حال ژنرال جوزف دانفورد با تقدیر از نیروهای امنیتی افغان گفته است که گمان نمی‌کند طالبان و دیگر گروه‌های مسلح مخالف دولت افغانستان بتوانند انتخابات پیش رو را با چالشی جدی مواجه کنند.


آقای دانفورد گفت: " بعد از اینکه پاسخ و عکس العمل نیروهای امنیتی افغان را در برابر حملات مختلف مخالفان مسلح دیدم، مطمین هستم که آنها می‌توانند زمینه را برای برگزاری یک انتخابات امن و اولین انتقال قدرت دموکراتیک در کشور آماده کنند."/1421/1409/ح

ارسال نظرات