۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۲۰۰۶۶۴
آیت الله نمازی:

سرمایه گذاری در دو بعد مبداء و معاد شناسی برای جوانان ضرورتی انکار ناپذیر است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: نوجوانان و جوانان در نگاه توحیدی اسلام دارای جایگاه ویژه ای هستند و بیشترین توجه اسلام به آموزش جوانان در ابعاد مختلف است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، امام جمعه کاشان، شامگاه سه شنبه در دیدار با نخبگان دانش آموز و مسؤولین انجمن های دانش آموزی کاشان با اشاره به تأکید اسلام بر آموزش نوجوانان و جوانان اظهار داشت: اسلام توجه زیادی به امر آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت، سیاست، اقتصاد و عرصه های نظامی برای نوجوانان و جوانان دارد.

وی افزود: سیره عملی پیامبر اکرم(ص) نیز بر این بوده است که گاهی کارهای مهم را به نوجوانان و جوانان واگذار می کرده است که این امر بیانگر اهمیت اسلام و پیامبر اسلام به نوجوانان و جوانان است.

آیت الله نمازی با تأکید نگاه ویژه به نسل جوان کشور به عنوان سرمایه های ملی کشور افزود: وزارت خانه ها، سازمان ها، آموزش عالی و دیگر نهادها باید با شناخت از شرح وظایفی که بر عهده دارند در کارهای عملی خود موضوع شناسی را در اولویت کار خود قرار دارند.

نماینده مجلس‌خبرگان رهبری، نسل جوان را سرمایه های ملت و کشور دانست و بر شناسایی نقاط قوت و ضعف، استعدادها، ظرفیت ها، توانمندی‌ها و نیازمندی های جسمی و روحی جوانان توسط متولیان امور تأکید کرد.

آیت الله نمازی یادآور شد: با وجود توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی به سازمان ها و نهادهای متولی، هر چند کارهای زیادی در این زمینه برای جوانان انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

امام جمعه کاشان در ادامه یکی از نیازهای اصلی امروز جوانان را فهم صحیح از اسلام اعلام کرد و گفت: هر چند جوانان در خانواده با نماز خواندن و روزه گرفتن آشنا می شوند اما برای درک چرایی انجام نماز خواندن و روزه گرفتن نیاز به آموزش و آگاهی بیشتری دارند.

آیت الله نمازی با ناقص خواندن آگاهی های صحیح اسلام شناسی اذعان داشت: پشتوانه علمی نسبت به دستاوردهای نماز و فلسفه نماز و مسائل معنوی و اجتماعی در نزد جوانان کم رنگ است.

وی یادآور شد: بر همین اساس،  اسلام اساس دین را بر پایه علم بنا نهاده و خداوند آگاه به همه امور است و هیچ چیزی در عالم هستی از دایره علم خدا خارج نیست و بنده خدا نیز باید مراحل علمی را طی کند.

عضو جامه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: اسلام روی مسأله علم و آگاهی و معرفت سرمایه گذاری کرده است تا جامعه اسلامی، جامعه ای علمی و معرفتی باشد.

امام جمعه کاشان همچنین معرفت را نیاز جامعه جوان کشور دانست و با تأکید بر برنامه ریزی متولیان در معرفت افزایی جامعه اظهار داشت: سرمایه گذاری در دو بعد مبداء شناسی و معاد شناسی برای جوانان و جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.

آیت الله نمازی با اشاره به لزوم  افزایش کلاس معرفت در جامعه افزود: در کلاس های معرفت شناسی باید به اندازه ای برای ارتقای معرف جوانان تلاش کرد که معرفت با رگ و خون آنان عجین شود.

وی همچنین، بر مبداء شناسی جوانان تأکید کرد و گفت: جوانان را باید به گونه ای تربیت کرد که  خدا در سراسر وجود آنان و تمامی سلول ها و قطره قطره خون آنان باشد و تنها زیبایی های خدا را دیده و جمال خدا را کشف کنند تا جاذبه های دنیا او را تحت تأثیر قرار ندهد./939/پ202/ج   

ارسال نظرات