۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۰۰۶۷۲

ضریح جدید امامزاده سیدجعفر اسفراین رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ عملیات نصب ضریح جدید امامزاده سید جعفر بن احمد(ع) اسفراین از نوادگان امام موسی کاظم(ع) به پایان رسید و طی مراسمی رونمایی شد.
ضریح جدید امامزاده سیدجعفر اسفراین رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح چهارشنبه ضریح جدید امامزاده سید جعفر بن احمد(ع) اسفراین از نوادگان امام موسی کاظم(ع) با حضور حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی و جمعی دیگر از مسؤولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

 

ساخت این ضریح از ابتدای امسال با تعهد پرداخت 480 میلیون ریال، از سوی هنرمندان اصفهانی آغاز شد و اواخر بهمن ماه به اتمام رسید.

 

عملیات نصب این ضریح جدید ابتدای اسفند ماه امسال با حضور هنرمندان سازنده آن آغاز و امروز نیز پس از نصب کامل به صورت رسمی رونمایی شد.

 

حجت الاسلام سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در مراسم رونمایی ضریح جدید امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین با اشاره به این که هزینه ساخت ضریح مزبور 480 میلیون ریال بوده است، اظهار کرد: از این مبلغ تاکنون 340 میلیون ریال از محل نذورات مردمی جمع آوری و به حساب کارگاه واریز شده و بر اساس برنامه مابقی هزینه آن نیز پس از نصب پرداخت می شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح جامع حرم این امامزاده افزود: اکنون رایزنی ها برای جلب موافقت شهرداری و مالکان خصوصی برای توسعه ضلع جنوبی امامزاده در جریان است و اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی قصد دارد در محل امامزاده سیدجعفر(ع) فضای معنوی و درشأن مردم متدین اسفراین احداث کند.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در طرح جامع، متناسب با جمعیت شهرستان اسفراین، برای حرم امامزاده سیدجعفر(ع) ظرفیت سازی و شبستان و رواق های لازم برای آن پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: تاکنون علاوه بر جمع آوری اعتبار برای ساخت ضریح جدید، مردم دوست دار اهل بیت(ع) شهرستان اسفراین مبلغی بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال را برای مرمت، سفیدکاری و رنگ کاری، نصب درب و پنجره های حرم و نیز سنگ کاری 130 مترمربع از کف بقعه و تربت خانه اهدا کرده اند.

 

گفتنی است، حرم مطهر امامزاده سیدجعفر بن احمد(ع) از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در کوچه قند و شکراسفراین واقع شده و همه ساله زائران پرشماری را به خود جذب می کند.

 

در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات