۲۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۰۰۷۰۱
آیت الله نمازی:

زیربنای جامعه سالم، خانواده سالم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ازدواج سالم و اصولی زمانی تحقق خواهد یافت که براساس درک متقابل یکدیگر و شناخت کافی دختر و پسر از یکدیگر و خانواده ها انجام شود.
آيت الله عبدانبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری نمازجمعه کاشان اظهار داشت: انتخاب موضوعات مهم اجتماعی در خطبه های نماز جمعه و بازتاب آن در جامعه باید بروز و ظهور داشته باشد و بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

 

وی از ازدواج به عنوان یکی از موضوعات مهم جامعه امروز و جوانان یاد کرد و بیان داشت: موضوع ازدواج و اوضاع نابسمان برخی از خانواده ها در مورد ازدواج از موضوعات مهم جامعه است که باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار داشته باشد.

 

امام جمعه کاشان از افزایش آمار طلاق درجامعه به عنوان یکی از تهدیدات جدی جامعه امروز نام برد و اذعان داشت: تعداد زیادی از جوانان به دلیل بالا بودن مهریه و عدم توانایی پرداخت مهریه های سنگین امروز به جای قرار داشتن در چرخه اقتصادی کشور در پشت میله های زندان هستند.

 

آیت الله نمازی، خانواده سالم را زیر بنای جامعه سالم اعلام کرد و خانواده سالم را مرتبط با ازدواج سالم دانست و با اشاره به ارتباط این زنجیره برای ایجاد جامعه ای سالم افزود: ازدواج سالم و اصولی زمانی تحقق خواهد یافت که براساس درک متقابل یکدیگر و شناخت کافی دختر و پسر از یکدیگر و خانواده ها انجام شود.

 

وی افزود: ازدواج هایی که بر اساس ارتباط های خیابانی دختر و پسر و بدون شناخت قبلی است نمی تواند ازدواج موفق و سالم برای جوانان باشد.

 

آیت الله نمازی افزود: افراد باید بدانند با همسر، فرزندان دختر و پسر، خانواده و جامعه چگونه برخورد کنند تا پایه و اساس و بنیان خانواده روز به روز مستحکم تر شود./939/پ202/س

ارسال نظرات