۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۲۰۰۷۶۶
مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه تهران در بیانیه ای:

مسؤولان نظام اصل هشتم قانون اساسی را اجرایی کنند

خبرگزاری رسا ـ مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران در بیانیه ای آورده است: امروز لازم است تا مجلس در اقدامی هر چند دیرهنگام، با تنظیم و تصویب قوانینی بر اساس اصل هشتم قانون اساسی، نسبت به احیای امر به معروف، گامهایی ارزشمند و ماندگار بردارد.
 امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی شهادت طلبه آمربه معروف و ناهی از منکر، شهید مظلوم علی خلیلی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه تهران پیامی صادر کرد، در بخشی از این پیام آمده است: اکنون دو سال از روزی که خبر غرورآفرین اقدام شجاعانه و غیرتمندانه‌ی ایشان در دفاع از نوامیس و خبر تلخ و جانسوز برخورد دردآور، زشت و جسورانه‌ی کسانی که تاب شنیدن حرف حق را نداشتند می‌گذرد.

 

علی عزیز، اولین طلبه‌ای نبود که مورد جسارت عده‌ای معلوم‌الحال قرار می‌گرفت، که طلبه‌های فاضل و ارجمند دیگری نیز، حین انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد جسارت اهل منکر قرار گرفته بودند، اما از خدا می‌خواهیم آنچنان روح اخلاق اسلامی را بر جامعه ما حاکم و جرات و شهامت برخورد با عاملان اینگونه جنایت‌ها را به مسئولان امر عنایت کند که بعد از این نه تنها شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم بلکه شاهد أشد برخوردها با افرادی باشیم که گوش شنیدن امر به معروف و نهی از منکر را ندارند.

 

این گزارش می‌افزاید: شاید اگر قوای سه‌گانه، خصوصا نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای مسئول از آغاز انقلاب اسلامی ایران تا کنون دغدغه‌ی تفسیر و تبیین اصل هشتم قانون اساسی را داشتند، امروز حکم قانون و برخورد دستگاه قضاء تا این حد برای عاملان برخورد با آمران به معروف و ناهیان از منکر سهل و آسان نبود!

 

اکنون لازم است اولا مسئولان محترم دستگاه قضاء نسبت به قصاص عاملان و مقصران حقیقی و حقوقی شهادت این طلبه‌ی فاضل و ارجمند، اقدامی عاجل، شایسته و اثربخش داشته باشند تا درس عبرتی برای دیگران باشد و امید احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در دلها زنده کند، ثانیا نمایندگان مجلس در اقدامی هر چند دیرهنگام، با تنظیم و تصویب قوانینی بر اساس اصل هشتم قانون اساسی، نسبت به احیاء این فریضه‌ی دینی گامهایی ارزشمند و ماندگار بردارند.

 

امروز به لطف خداوند متعال، در سایه‌سار امن انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه‌ی فقیه و به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی اقشار مختلف جامعه خصوصا جوانان میل به دین و دینداری دارند و در خود شهامت و جرات امر به معروف و نهی از منکر را می‌بینند اما این وظیفه مسئولان است که با حمایت قاطعانه از آمران به معروف و ناهیان از منکر راه را برای این جوانان هموار کنند.

 

در پایان کلام ناب مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را یادآور می‌شویم که خطاب به مسئولان فرمود: وظیفه‏ى ما، مسئولین، قانون‏گذاران و مجریان است که راه و زمینه را براى اجراى این واجب الهى هموار و فراهم کنیم.

 

بار دیگر شهادت‌ طلبه گرانقدر علی خلیلی را به خانواده محترم آن مرحوم، خصوصا مادر داغدارش تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند منان برای ایشان صبر و اجر جزیل و برای آن فقید سعید، علو درجات را خواستاریم. /916/د101/س

ارسال نظرات