۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۰۰۷۷۴
امام جمعه بجنورد در پیش خطبه‌های نماز جمعه قم:

اقتصاد و فرهنگ پویا با حرکت در مسیر ولایت محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد راهکار پیشرفت در اقتصاد و فرهنگ را عزم ملی و مدیریت جهادی خواند، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد و فرهنگ پویا و پیشرفته‌ای داشته باشیم باید بر محور ولایت حرکت کنیم.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم که در حرم کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد، گفت: عید حقیقی ملت ما گسترده شدن سفره جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: روزی که مردم ما به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند امام خمینی(ره) فرمودند «بهترین عید ملت ما بر پایی نظام اسلامی است».

امام جمعه بجنورد با اشاره به این‌که این انقلاب تحفه و پدیده الهی برای ملت ما است، اظهار داشت: روز 12 فروردین ماه عید آگاهی، عزت، استقلال، اقتدار و رسیدن ملت ما به یک بصیرت بالا است.

وی افزود: به سبب همت مردم و اخلاص امام راحل بود که ما به این مرحله رسیده و شاهد نظام اسلامی هستیم، باید توجه داشته باشیم که این عید تنها برای ما نبوده و باید برای نسل آینده نیز حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی انقلاب را معجزه قرن دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک نشانه از قدرت الهی بود که در یوم‌الله 12 فروردین ماه سال 58 به وقوع پیوست.

امام جمعه بجنورد در ادامه سخنان خود با اشاره به دعا « الی احسن الحال» به بررسی بهترین حالات یک ملت و دولت اشاره کرد و بیان داشت: امیرمؤمنان می‌فرماید «بهترین حالات فرد زمانی است که انسان به سبب آموزه‌های دینی خود را به گونه‌ای تربیت کند که وقتی خدا به او نعمت می‌دهد شاکر باشد و وقتی نعمتی از او گرفته می‌شود صبر کرده و از خدا بخواهد که آن نعمت را به او بازگرداند».

وی یادآور شد: پیامبر(ص) نیز می‌فرمایند «تمام ایمان دو بخش است، نصف آن شکر و نصف دیگر صبر است»، امام علی(ع) درباره بهترین حالات دولت‌ مردان و مدیران نیز می فرمایند «بهترین حالات مدیران این است که به مردم در زندگی روزمره یاری برسانند».

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تأکید اسلام نسبت به ساماندهی نظام اقتصادی، گفت: دولتی موفق است که نخست مسأله معیشت و زندگی روزمره مردم را ساماندهی کند، دولت و ملتی بهترین حالا را خواهد داشت که نخست مدیران برنامه‌ها دقیق زندگی تنظیم کرده و عدالت را اساس کار خود قرار دهند، مردم نیز در کنار دولت روحیه صبور و شکوری داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اعلام شده است، این شعار برخواسته از متن آموزه‌های دینی است.

امام جمعه بجنورد با بیان این‌که در سخنان مقام معظم رهبری دو نکته تعیین راهبرد و راهکار وجود دارد، گفت: اقتصاد و فرهنگ راهبرد امسال ما است و باید تمام برنامه، توجه و همت دولتمردان به شکوفایی اقتصاد و فرهنگ باشد.

وی افزود: اقتصاد و فرهنگ بستر رشد جامعه است، دشمن جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته است، همچنین می‌خواهد ملت را از فرهنگ اصیل دور کرده و به ابتذال فرهنگی بکشاند، همه متفکران، قلم به دست‌ها، دولتمردان، حوزویان و دانشگاهیان باید به مقوله اقتصاد مقاومتی نه اقتصاد ریاضتی و فرهنگ پویا و با نشاط دین توجه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی راهکار پیشرفت در اقتصاد و فرهنگ را عزم ملی و مدیریت جهادی خواند و بیان داشت: اگر بخواهیم اقتصاد و فرهنگ پویا و پیشرفته‌ای داشته باشیم باید بر محور ولایت حرکت کنیم./993/پ202/ع

 

ارسال نظرات