۰۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۰۰۷۷۷
خطیب جمعه بجنورد:

توسعه پایدار در گرو رشد همزمان اقتصاد و فرهنگ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به شعار «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» که از سوی رهبری به عنوان شعار سال جدید انتخاب شده است، گفت: مقاوم سازی اقتصاد کشور بدون توسعه فرهنگ دینی و اسلامی ناکارآمد است چرا که توسعه پایدار در گرو رشد توأمان اقتصاد و فرهنگ است.
نماز جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به دو محور مربوط به شعار سال جدید پرداخت و اظهار کرد: انتخاب شعار اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری برای سال 93 در واقع ادامه روندی است که در سال های اخیر از سوی معظم له دنبال شده، چرا که ایشان هر سال مسأله اقتصاد را به نحوی در شعار سال مطرح می کنند.
وی با بیان این که این موضوع نشان می دهد بحث اقتصادی برای جامعه اهمیت فراوانی دارد، افزود: البته بحث اقتصاد برای همه جوامع انسانی مهم است اما برای نظامی که به خاطر آرمان ها و عقاید والای خود در معرض تهدیدهای مختلفی قرار گرفته، اهمیتی چندبرابر دارد.
به گفته حجت الاسلام نوری اگر نظام اسلامی از نظر اقتصادی قدرتمند شود؛ از وابستگی او به کشورهای دنیا کاسته می شود و در آن صورت قدرتمندان دنیا نمی توانند با زورگویی به اهداف خود در سرزمین های اسلامی برسند.
وی اضافه کرد: اگر اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری در جامعه محقق شود در آن صورت این ملت با تمام قدرت در برابر زورگویی های مستکبران عالم ایستادگی می کند اما اگر در این زمینه ضعف داشته باشیم مجبور خواهیم بود با زورگویان دنیا از در تعامل وارد شویم.
خطیب موقت نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: دنیای امروز، دنیایی مادی و مبتنی بر اصول سرمایه داری بوده و اگر در گوشه ای از این دنیا، کشور و ملتی بخواهند بر خلاف روند موجود حرکت کرده و ارزش هایی به غیر از سرمایه داری را برای خود برگزینند؛ کشورهای زورگو در برابر آن ایستادگی می کنند، حال آن که نظام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر این که خود آرمان ها و ارزش های اسلامی را جایگزین لیبرال دموکراسی کرده؛ دیگر کشورها را نیز با خود همراه کرده و به همین دلیل نیز دنیای استکبار به مقابله با این نظام برخاسته است.
حجت الاسلام نوری با اشاره به این که به همین دلیل در طول سال های پس از پیروزی انقلاب، نظام اسلامی همواره از سوی دشمنان به روش های مختلف تهدید شده است، افزود: به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران در تمامی این عرصه ها سربلند شده اما باز هم دسایس و توطئه های دشمنان تمامی ندارد.
وی جنگ تحمیلی هشت ساله، ترورها، حمایت از گروهک های جدایی طلب، تحریم های اقتصادی، تهاجم فرهنگی و ... را از اقدامات دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی در طول سال های گذشته دانست و عنوان کرد: ملت مسلمان ایران در برابر تمامی این کارشکنی ها جانانه مقاومت کرده و این مقاومت نیز روز به روز بیشتر می شود.
حجت الاسلام نوری که نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز هست در ادامه به بحث فرهنگ مطرح شده در شعار سال نیز پرداخت و اظهار کرد: باید توجه داشت که فرهنگ از اقتصاد نیز مهم تر است چرا که اگر فرهنگ دینی و اسلامی نداشته باشیم؛ حتی در صورتی که از لحاظ اقتصادی هم مقاوم شده و پیشرفت کنیم، باز هم راه به جایی نمی بریم.
وی با تأکید بر این که اجرای اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد کشور بدون توسعه فرهنگ دینی و اسلامی ناکارآمد است، تصریح کرد: توسعه پایدار در گرو رشد توأمان اقتصاد و فرهنگ است و در این زمینه باید برنامه ریزان و متولیان کشور توجه کافی داشته باشند./9314/پ202/س
ارسال نظرات