۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۰۰۸۰۵
امام جمعه بروجرد:

سبک عبادت حضرت فاطمه الگوی ارزشمندی برای جوانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که فاطمه(س) در ابعاد گوناگون زندگی برای بشر الگو است، گفت: جوانان باید عبادت فاطمه(س) را الگو قرار دهند.
ايام فاطميه

حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که فاطمه(س) تجلی کمال است، بیان داشت: فاطمه زهرا(س) تجلی تمام قامت آموزه‌ های پیامبراسلام(ص)، مکارم فضایل انسانی و الهی است.

 

وی با بیان این که فاطمه(س) الگویی برای زندگی متعالی در ابعاد مادی و معنوی است، تأکید کرد: مردم به ویژه جوانان باید عبادت فاطمه(س) را الگو قرار دهند.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که رابطه با خداوند پایه همه عزت‌ها است، بیان داشت: جوانان باید بدانند که فاطمه با همه مسائل سیاسی که داشت هیچ گاه عبادت را ترک نکرد.

 

وی افزود: فاطمه(س) هرگاه که در محراب نماز می‌ایستاد وجودش به لرزه می‌افتاد.

 

امام جمعه بروجرد ایام فاطمیه را فرصتی مناسب برای شناخت شخصیت زهرای مرضیه(س) بیان کرد و گفت: در این ایام باید بکوشیم فرهنگ فاطمی را ترویج دهیم.

 

وی افزود: در این روزها باید احکام ناب اسلامی، سیره عملی و نظری حضرت فاطمه(س) و زوایای زندگی آن حضرت را برای آحاد مردم بیان کرد و آنها به ویژه جوانان را به سوی فرهنگ فاطمی هدایت کرد.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که باید حرمت و قداست ایام فاطمیه در این ایام نوروز حفظ شود، تصریح کرد: پرهیز از افراط  و تفریط در مسائل مربوط به عزاداریها و جشنها باید رعایت شود.

 

وی با بیان این که ایام فاطمیه از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت: ایام فاطمیه باید زنده نگه داشته شود و مردم نیز نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه حضرت زهرا(س)، بیان داشت: ایشان در زمان پیامبر اکرم(ص) و هم پس از ارتحال نبی اکرم(ص) و حتی در زمان امیر مؤمنان(ع) نیز ولایت مدار بود.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) پیوند دهنده نبوت و امامت در تاریخ اسلام است، ایشان از طرفی فرزند پیامبر گرامی اسلام(ص) و از طرفی نیز همسر علی(ع) بودند.

 

امام جمعه بروجرد با بیان این که پیامبر(ص) فاطمه(س) را تربیت کرد تا اسلام ناب محمدی حفظ شود، بیان داشت: اگر فاطمه نبود علی نبود و اگر علی نبود اسلام نبود.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به این که پیشرفت جوانان ما در عرصه های گوناگون نشان از شخصیت فاطمی آنان است، خاطرنشان کرد: نسل جوان که سرمایه های این ملت هستند، باید زهرای مرضیه(س) را الگوی زندگی خویش قرار دهند و در برابر دشمنان مقاومت کنند./9451/ت302/س

ارسال نظرات