۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۰۰۸۰۹

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 47 امامزاده و بقعه متبرکه کاشان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) سوگواره یاس نبوی در 47 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان کاشان برگزار می شود.
حجت الاسلام محمدرضا اسماعيل پور

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت : سوگواره یاس نبوی در 47 امامزاده و بقعه متبرکه شهرستان کاشان با هدف تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر عاشورایی برگزار کردن مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود.

وی افزود: مراسم اصلی سوگواره یاس نبوی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت همزمان از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 14 فروردین ماه همراه با اطعام عزاداران در برخی از بقاع متبرکه شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام اسماعیل پور ، ترویج فضائل و سیره فاطمی ،  معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)،  اقامه اذان آن حضرت ، ترویج خطبه فدکیه حضرت زهرا ، ترویج  بصیرت در دفاع از ولایت ، ترویج فرهنگ وقف و بر اساس نیّات واقف،  ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه و بهرمندی از روز شهادت حضرت از مهمترین اهداف برگزاری سوگواره یاس نبوی اعلام کرد.

وی با اشاره به این که سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان کاشان از امروز 10 فروردین ماه  به مدت 5 روز  برگزار می شود افزود: در این مدت از حضور مبلغان و روحانیون حوزه علمیه قم و روحانیون شهرستان برگزار می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یاد آورشد:  طی مدت برگزاری سوگواره یاس نبوی درشهرستان کاشان ،  بیش از 10 هزار جلد کتاب در این زمینه همراه با مسابقه در بین زائرین توزیع خواهد شد.  

حجت الاسلام اسماعیل پور همچنین با اشاره به این که سوگواره یاس نبوی در ادامه طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه شهرستان است افزود: در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه این شهرستان دو خیمه معرفت در آستان مقدس سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان و بقعه متبرکه سید امیر احمد برپا شده است که روزانه بیش از 10 هزار نفر از این دو خیمه بازدید می کنند و روحانیون و مبلغان در این دو خیمه  پاسخگوی سؤالات شرعی مراجعین هستند./939/پ202/س 

ارسال نظرات