۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۰۰۸۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

اقتصاد مقاومتی برگرفته از سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه،تقویت ایمان را مهم ترین عامل عزم ملی در تحقق فرهنگ و اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: تا ایمان مردم تقویت نشود و ارزش های اسلامی در بین مردم نهادینه نشود، فرهنگ و اقتصاد نیز به مقصد نمی رسد.
حجت الاسلام صابري اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم روز دوم ایام فاطمیه که به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، فنداسیون سبک زندگی اسلامی را در توجه به خداوند متعال بیان کرد و گفت: اگر می خواهیم درجات ایمانمان بیشتر شود، باید با افراد مؤمن و نخبه دانشگاه کمال خداوند متعال آشنا و ارتباط برقرار کنیم و این افراد، جز مؤمنان کسان دیگری نیستند.
 
 
وی، زهد را نخستین خصلت افراد مؤمن بیان کرد و افزود: اگر کسی می خواهد مدرک ایمانی بگیرد، باید همه فکر و ذکر زندگیش، خداوند و دستورات الهی باشد و این محقق نمی شود مگر این که انسان خود را عبد خداوند بداند.
 
 
این مقام مسؤول ضمن انتقاد از این که امروزه بندگی به حاشیه رفته است، تصریح کرد: انسان باید بداند که بندگی در محضر خداوند متعال، نخستین اولویتش است و همه امور تحت الشعاع این بندگی قرار می گیرد.
 
 
حجت الاسلام صابری اراکی، قرآن را بهترین و تنهاترین آیین نامه زندگانی بشر معرفی کرد و ابراز داشت: متأسفانه امروزه به این آیین نامه زیاد توجه نمی شود و همین مهم ترین عامل مشکلات امروزی بشری در جامعه است.
 
 
مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به این که توجه به خداوند متعال و بهره گیری از قرآن به عنوان آیین نامه همه عالم بشریت باید در اولویت های زندگی ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه اقتصاد مارکسیستی بر جامعه را تهدید می کند که با سبک زندگی اسلامی مغایرت دارد، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را که برگرفته از تعالیم اسلام و سبک زندگی اسلامی است، مطرح کردند.
 
 
وی، عدم توجه به حجاب و عفاف را نیز یکی دیگر از مشکلات جامعه اسلامی عنوان و به گسترش استفاده از ماهواره در خانواده های ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ماهواره، بنیان خانواده ها را سست می کند و از بین می برد و همه باید نسبت به این مهم حساس باشند چرا که ماهواره و توسعه آن، شبیخون فرهنگی است که دشمن با استفاده از امواج این شبیخون فرهنگی، به جنگ با غیرت ها و حجاب ها برخاسته است.
 
 
این کارشناس امور دینی با بیان این که عزت افراد مؤمن به قناعشان است، خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که دشمن خوشحال است که فرهنگ و اقتصاد ما را هدف قرار داده است؛ بنابراین باید با قناعت به میدان بیاییم و با عزم و اراده ملی، به فرمان ولی امر مسلمین جهان لبیک بگوییم تا دشمن ناکام بماند.
 
 
وی در پایان با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات پیش رو، اظهار داشت: امروز ما در امتحان سخت الهی قرار گرفته ایم، مواظب باشیم که حضرت زهرا(س) را فدای خرافاتی همچون سیزده به در نکنیم که در آن صورت شکست خورده امتحان الهی هستیم./9457/پ202/س
ارسال نظرات