۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۲۰۰۸۳۱
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار مومنی:

رانندگی در حال خواب آلودگی شرعا جایز نیست/ ضرورت فرهنگ سازی در رانندگی

خبرگزاری رسا_ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به این که تخلّف از مقررات راهنمایی و رانندگی اشکال شرعی دارد، گفت: رانندگی در حال خواب آلودگی و احساس خطر شرعاً جایز نیست، ما مجاز نیستیم حتی جان خودمان را به خطر بیندازیم چه رسد به جان دیگران.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار مؤمنی، رئیس پلیس راهنمایی کشور با اشاره به زحمات پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: کار شما یک کار کلیدی است چرا که با جان مردم سر و کار دارد.

 

وی افزود: اگر 10 هزار نفر از آمار کشته های تصادفات رانندگی کم شوند، فرمایش قرآن کریم برای به ازای هر نفر که نجات یابد گویی همه مردم دنیا را زنده کرده اید.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد: امسال حضور پلیس راهنمایی و رانندگی و عوامل آن در جاده ها بسیار چشمگیر بود که نشان از بسیج کامل و صد درصدی نیروها برای حفظ جان مردم بود و این حضور در صحنه، آبرویی برای جمهوری اسلامی شد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در زمان های گذشته همچون قبل از انقلاب، حضور اینچنینی توسط راهنمایی و رانندگی در صحنه وجود نداشت و این مساله در حال حاضر نشان از اهمیت دادن جمهوری اسلامی به جان مردم است و از نیروهای مردمی نیز برای حفظ جان مردم استفاده می شود.

 

وی افزود: این حضور فوق العاده در صحنه، محبوبیت خاصی برای راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی در بین مردم ایجاد کرده و آبرویی برای این ارگان است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بعد از پایان تعطیلات، حضور خود را برای بازگویی نتایج کم نکنید و همه چیز را برای مردم شرح دهید و آنها را در جریان بگذارید تا یک فرهنگ سازی مجددی برای آینده انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: باید کاری انجام دهیم که یک نفر نیز تلف نشود چرا که یک نفر نیز زیاد است. شعار انتخاب شده توسط راهنمایی رانندگی برای امسال نیز جزء اخلاق اسلامی است چون «گذشت» و «صبوری» از مهم ترین تعلیمات اسلام است.

 

مدرس خارج فقه جوزه علمیه بیان داشت: زوج های جوان گاه از ما توصیه می خواهند که ایشان را در ابتدای زندگی نصیحت کنیم ما آنها را به سه چیز توصیه می کنیم که اولین آنها گذشت است، به آنها می گوییم که حوادث و دعواهای کوچک، مثل بهمن است که ابتدا کوچک است و بعد در مسیر بزرگ می شود. با گذشت، حوادث کوچک را بزرگ نکنید.

 

وی تصریح کرد: امانت و صداقت دیگر توصیه هایی است که به زوج های جوان می کنیم، در امر رانندگی نیز همین گونه است اگر اخلاق اسلامی رعایت شود، نه تصادف می شود، نه این همه پرونده قضایی ایجاد می شود.

 

این مرجع تقلید افزود: برای جمهوری اسلامی زیبنده نیست که بگویند آمار تصادفات در ایران در ردیف های اول یا وسط است، از این رو باید کاری کنیم که هم جان مردم و هم آبروی نظام حفظ شود.

 

وی گفت: تخلّف از مقررات راهنمایی اشکال شرعی دارد، رانندگی در حال خواب آلودگی و احساس خطر شرعاً مجاز نیست همان طور که سبقت غیر مجاز شرعاً جایز نیست، ما مجاز نیستیم حتی جان خودمان را به خطر بیندازیم چه رسد به جان دیگران./916/د102/ع

ارسال نظرات