۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۰۰۸۴۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

برنامه ریزی صحیح مدیران رمز تحقق شعار امسال است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تحقق شعار سال نیازمند برنامه ریزی و عزم همگانی ملت و مدیران است، بیان داشت: باید در عرصه اقتصاد و فرهنگ گام های اصولی و شایسته ای برداشته شود تا بتواند موفقیت آفرین باشد.
حجت الاسلام رحماني؛ امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که در سال جدید همه چیز نو شده و مندرس بودن ها گذشته است که باید کینه ها را از خود دور کنیم، گفت: در ایران زمین عید نوروز از ایام قدیم وجود دارد که باید صله رحم و شادی باشد ولی چون این ایام مقارن با شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) است ادب اقتضا می کند دقت بیش تری داشته باشیم تا دیگران خدایی ناکرده استفاده سوء نداشته باشند.

 

وی با اشاره به این که اهل بیت معصومین(ع) نوروز را تأیید کرده اند و فرمودند که باید با دعا نوروز را اسلامی کنیم تا با آن وجود خود را شاداب کنیم، بیان داشت: تدبیر امور هستی به دست خداوند منان است که باید از حضرت حق بخواهیم قلب ما را آن گونه که مورد خواست ایشان است تغییر داده و ما را در مسیر صحیحی هدایت کند.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که احسن الحال به معنای آن بوده که انسان مومن بوده و قدم او بر ای دیگران بی آزار باشد، تصریح کرد: آن روزی که انسان گناه نکند برای احسن الحال است که باید تلاش کنیم تا در راستای اجرای فرامین الهی کوشا باشیم.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، خاطرنشان کرد: باید صله رحم را در جامعه ترویج دهیم و نباید به گونه ای باشد که به ارسال پیامک ها و استفاده از ابزارهای ارتباطی اکتفا کنیم.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به نام گذاری سال 1393 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: عنوان بسیار از سوی رهبر معظم انقلاب برای این سال انتخاب شده است که باید تلاش ارزنده ای در راستای تحقق آن وجود داشته باشد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تحقق شعار سال نیازمند برنامه ریزی و عزم همگانی ملت و مدیران است، بیان داشت: باید در عرصه اقتصاد و فرهنگ گام های اصولی و شایسته ای برداشته شود تا بتواند موفقیت آفرین باشد.

 

وی با بیان این که اقتصاد ما باید براساس اقتصاد مقاومتی باشد تا کشور را حفظ کند، ادامه داد: باید به تولید داخلی و تلاش و دسترنج نیروهای کشور توجه شود تا در عرصه اقتصادی شاهد شکوفایی های والایی باشیم.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که همت ارزنده ای باید در راستای تحقق خودکفایی در عرصه های مختلف در جامعه وجود داشته باشد، افزود: اگر چشم ما به دیگران باشد دردی را درمان نمی کند که باید خودمان با استفاده از ظرفیت ها و توانایی های موجود بتوانیم اقتصاد را تقویت کنیم.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، بیان داشت: ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه ما انکارناپذیر است که در این عرصه باید گام های استواری برداشته شود.

 

وی با بیان این که عزم ملی به معنای آن بوده که همگان دست در دست هم برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند که در آن زمان خداوند منان به ما عزت می دهد، گفت: هرکسی باید از توان و ظرفیت خود استفاده کرده و پای میدان باشد تا حرکت های خوبی انجام شود.

 

امام جمعه آمل با تاکید بر این که مدیران باید فرهنگ جهادی را سرلوحه امور خود قرار دهند، بیان داشت: مدیران جامعه باید با دقت و به صورت استادانه کارها را به پیش ببرند تا ایران اسلامی به سمت و سویی برود که دشمن بداند ما مسلمان بوده و از همه چیز برخورداریم./950/ت302/س

ارسال نظرات