۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۲۰۰۸۶۱
در شب شهادت بی بی دو عالم صورت گرفت؛

برگزاری آیین بزرگداشت شهید علی خلیلی در قم

خبرگزاری رسا _ همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی، شهید امر به معروف و نهی از منکر چهارشنبه شب در شبستان امام خمینی (ه) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
شهيد علي خليلي


به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم گرامی داشت یاد و خاطره طلبه شهید علی خلیلی در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، طلاب وروحانیون و جمعی ازمسوولان استان و زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در این مراسم با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: حضرت زهرا (س) و امام حسین (ع) نیز شهیدان راه امر به معروف و نهی از منکر بودند.

 

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی ازمنکر وظیفه همه مومنان است و هرکس که به این فریضه عمل نکند، بی دین است.

 

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنانش به بیان سیره و زندگانی حضرت زهرا (س) پرداخت و خواستار برگزاری مراسم باشکوه در روز شهادت دختر گرامی پیغمبر اسلام(ص) شد.

 

در ادامه این مراسم سید حمید برقعی از شاعران معاصر کشور اشعاری را در رثای حضرت صدیقه کبری (س) قرائت کرد.

 

در پایان این مراسم نیز ˈسید مهدی میردامادˈ از مداحان اهل بیت در سوگ حضرت زهرا (س) به مرثیه سرایی پرداخت.

 

گفتنی است، طلبه بسیجی شهید علی خلیلی جانباز ناهی از منکر، سوم فروردین ماه جاری بر اثر بیماری طولانی پس از جراحات وارده، دعوت حق را لبیک گفت و به فیض شهادت نایل شد.

 

 

وی از مربیان موسسه بهشت تهران بود که در 25 تیر ماه سال 1390 در حین بازگشت از هیات به همراه چند نفر از دانش آموزان خود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. /916/د102/ع
 

ارسال نظرات