۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۰۰۸۹۲
حجت الاسلام آقا تهرانی:

پرهیزگاری و مکارم اخلاق ویژگی منتظر واقعی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این که هر چه محبت و معرفتمان بیشتر باشد، اطاعتمان بیشتر است و هر اطاعت بیشتر باشد، رضایت امام از ما بیشتر خواهد بود و رضایت اهل بیت(ع) زمینه‌ساز رسیدن به مقام و منزلت والا برای انسان است، افزود: منتظر واقعی باید در اعمالش پرهیزگاری و در اخلاقش مکارم اخلاقی را لحاظ کند.
حجت الاسلام آقا تهراني نماينده مردم تهران در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی در جمع مردم آمل در مسجد امام رضا(ع) آمل با بیان این که همه انبیاء، امامان معصوم آمدند و رفتند و ارتباط آنها با خدا قطع شده است، گفت: امروز با قاطعیت می توانیم ادعا کنیم تنها امتی که توانسته ارتباط خود را با خدا حفظ کند شیعه 12 امامی است.

 

وی با بیان این که  امام زمان(عج) در همه مکان ها حضور دارد، افزود: امام زمان(عج) تنها به یک مکان خاصی توجه ندارد و باید مراقب باشیم که شاید حضرت ولی عصر(عج) درکنار شما نشسته باشد.

 

وی با بیان این که دعای ندبه 14 فراز در ارتباط با امام زمان(ع) دارد، گفت: یک فراز طلایی دعای ندبه این است که ما در دوران غیبت نسبت به حضرت چه تکالیف و وظایفی داریم و در قالب دعا این وظایف را به ما آموخته‌اند و یاد داده‌اند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی ادامه داد: وحدت در سایه لطف حضرت امام زمان(عج) پیام این فراز طلایی دعای ندبه است که دست به دست هم دهیم و زیر سایه لطف امام زمان(عج) زندگی کنیم و این فراز برگرفته از آیات قرآنی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که جامعه ای که در دل مردمش عشق به امام عصر(عج) باشد در آن دروغ، بد اخلاقی، اسراف و تبذیر جایگاهی ندارد، اضافه کرد: قرائت دعای پر فیض  ندبه ضمن زدودن عقده های دل منتظران حضرت باید معنویت دینی و ارزش های اخلاقی را در جامعه اشاعه دهد تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این‌که معرفت به ائمه(ع) زمانی حاصل می‌شود که انسان قائل به این باشد که همه امور دنیایی به دست اهل‌بیت(ع) برای او رقم خورده و همه سجایا، کمالات و مکارم اخلاقی هم در وجود این بزرگواران نهفته شده است، اظهار داشت: تا خواست اهل‌بیت(ع) نباشد تقدیری رقم نخواهد خورد.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که باید تلاش داشته باشیم رضایت اهل‌بیت(ع) را در اعمالمان مدنظر قرار دهیم، افزود: ما باید اعمال و رفتار و زندگی‌مان را امام زمانی کنیم و به گونه‌ای حرکت کنیم که زندگی‌مان عطر و بوی ائمه(ع) را بدهد.

 

وی با بیان این که هر چه محبت و معرفتمان بیشتر باشد، اطاعتمان بیشتر است و هر اطاعت بیشتر باشد، رضایت امام از ما بیشتر خواهد بود و رضایت اهل بیت(ع) زمینه‌ساز رسیدن به مقام و منزلت والا برای انسان است، افزود: منتظر  واقعی باید در اعمالش پرهیزگاری و در اخلاقش مکارم اخلاقی را لحاظ کند.

 

حجت الاسلام آقا تهرانی داشتن معرفت، بصیرت، انجام واجبات و ترک محرمات را برای فرد منتظر فرج مهم و حیاتی دانست و گفت: خود انتظار فرج، فرج است و بندگی حضرت حق نیز از طریق انتظار بهتر میسر است./950/پ202/س

ارسال نظرات