۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۰۰۹۰۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شعار اقتصاد و فرهنگ برآمده از فرهنگ نبوی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: رهبر انقلاب در شعار سال دو موضوع اقتصاد و فرهنگ را به یکدیگر مرتبط دانسته اند؛ همان گونه که در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع مرتبط با همدیگر قرار داده بودند.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به محورهای مطرح شده در شعار سال جاری پرداخت و اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی در شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، راهبردها و راهکارها را برای حرکت جامعه تعیین کرده اند.

 

وی با بیان این که برای پیشرفت و توسعه کشور باید بر اساس نقشه راه حرکت کنیم، افزود: بر اساس نقشه راه امسال همه باید برای دست یابی به فرهنگ ناب اسلامی و اقتصادی پویا تلاش کنند.

 

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: مقام معظم رهبری در شعار سال دو موضوع اقتصاد و فرهنگ را به یکدیگر مرتبط دانسته اند؛ همان گونه که در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع مرتبط با همدیگر قرار داده بودند.

 

به گفته وی بر اساس آموزه های اسلامی اقتصاد با فرهنگ و معنویت دوگانه ای به هم پیوسته اند و اگر تنها به یکی از این موارد توجه شده و دیگری مورد غفلت قرار گیرد؛ به یقین مؤفقیت پایداری حاصل نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که در نظام اسلامی موضوع فرهنگ بر اقتصاد تقدم دارد، اظهار داشت: پیشرفت اقتصادی در گرو اصلاح فرهنگ بوده و در نظام اسلامی باید سعی شود اقتصاد در بستری از فرهنگ دینی پیشرفت کند.

 

به گفته وی به همین دلیل دشمنان نظام اسلامی تمام تلاش خود را برای استحاله فرهنگی نظام می کنند و در این زمینه مردم و مسؤولان وظیفه دارند مانع از رخنه فرهنگی دشمنان شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که دشمنان می خواهند با رخنه فرهنگی ملت مسلمان ایران را نسبت به فرهنگ اسلامی بی انگیزه کرده و آنها را به فرهنگ غربی علاقه مند کنند، افزود: به همین خاطر باید فرهنگ به عنوان اصل در نظر گرفته شود و در کنار این فرهنگ اسلامی، سعی در توسعه اقتصادی داشته باشیم.

 

وی بستر اقتصاد سالم را فرهنگ سالم دانست و گفت: سلامت اقتصادی در گرو سلامت فرهنگی جامعه است و برای پیشرفت اقتصاد کشور باید ابتدا فرهنگ خود را اصلاح کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که تا فرهنگ لقمه حلال و انصاف و عدالت در جامعه نهادینه نشود؛ هیچ گاه اقتصاد به جایگاه اصلی خود نمی رسد، عنوان کرد: به همین دلیل مقام معظم رهبری در شعار امسال سلامت اقتصاد را در گرو فرهنگ سالم ذکر کرده اند.

 

وی عزم ملی و مدیریت جهادی را نیز راهکارهای تحقق فرهنگ و اقتصادی سالم و بر مبنای آموزه های اسلامی دانست و افزود: عزم ملی به معنای ورود همه مردم و مدیریت جهادی نیز به معنای تلاش مضاعف و جهادگونه مسؤولان برای تحقق شعار سال است./9314/پ202/س

ارسال نظرات