۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۰۰۹۱۴

همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری در مرکز این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا،‌مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عنوان کرد: به همت نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری، همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی، یازدهم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.
وی با اشاره به این که همایش مزبور از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و نمایندگی حوزه علمیه استان و با همکاری سایر نهادهای مرتبط با دفتر مقام معظم رهبری برگزار می شود، اظهار داشت: مهلت ارسال مقالات پس از چند بار تمدید در هفدهم اسفند ماه 92 به پایان رسید و نتایج داوری مقالات نیز 30 ام فروردین ماه امسال اعلام می شود.
به گفته حجت الاسلام روحانی نیا تا پایان مهلت ارسال مقالات، 150 مقاله از سوی صاحب نظران دینی و فرهنگی از استان های مختلف کشور به دبیرخانه همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی ارسال شد و بر اساس برنامه یازدهم اردیبهشت امسال نیز در مراسم اختتامیه این همایش، صاحبان مقالات برتر معرفی و تجلیل می شوند.
وی در مورد محورهای این همایش نیز افزود:راهکارهای اجرایی کردن اخلاق و تربیت اسلامی در جامعه، الگوی صحیح تفریحات و سرگرمی ها و استفاده بهینه از فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، تعادل جمعیتی با تکیه بر ازدواج آسان و جلوگیری از افزایش طلاق، علل پرخاشگری و خشونت و راهکارهای برقراری امنیت روانی و اجتماعی، مدیریت اسلامی و مقابله با قانون گریزی و کارگریزی(با تکیه بر سیره عملی اهل بیت(ع) و احیای فرهنگ صله رحم، بهبود روابط همسایگی و فرهنگ آپارتمان نشینی برخی از محورهای همایش ملی سبک زندگی اسلامی به شمار می روند.
حجت الاسلام روحانی نیا عنوان کرد: همچنین اصلاح الگوی مصرف و پرهیزاز تجمل گرایی و غرب زدگی، ترویج عفاف و ارتقاء عزت و کرامت زنان در خانواده و اجتماع، راهکارهای حفاظت از محیط زیست و میراث فرهنگی، احیای هنر و معماری ایرانی اسلامی، ارائه الگوی صحیح کسب و کار و رزق حلال و ... برخی دیگر از محورهای این همایش هستند.
به گفته وی افرادی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد همایش ملی سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی هستند می توانند به پایگاه اینترنتیhttp://rsz92.ir/index.php  مراجعه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در پایان یادآور شد: همایش ملی راهکارهای تحقق سبک زندگی اسلامی پنج شنبه یازدهم اردیبهشت ماه در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی برگزار می شود.
گفتنی است، مقوله سبک زندگی اسلامی و تلاش برای احیای آن در جامعه، نخستین بار در مهر ماه سال 91 و در سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی در دیدار روحانیان و طلاب این استان با ایشان، از سوی معظم له مطرح شد.
رهبر انقلاب در این دیدار با تأکید بر ورود طلاب و روحانیان و نیز صاحب نظران دینی به این مسأله، فرمودند: تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی در دنیای امروز این ضرورت را ایجاب می‌کند که راه و روش این زندگی در دستور کار نخبگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد و با توصیفی از وضع موجود، ضعف ها و اشکالات برای پیدا شدن راهکارها، تبیین و در اولویت کاری قرار گیرد./9314/ت302/س
ارسال نظرات