۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۲۰۰۹۲۰

برگزاری بیش از 50 گفتمان دینی در شهرستان دلفان

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی دلفان از برگزاری بیش از 50 گفتمان دینی در این شهرستان خبر داد.
گفتمان ديني

امین فاضلی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که تا پایان سال 92، بیش از 50 گفتمان دینی در مدارس شهرستان دلفان برگزار شده است، بیان داشت: این گفتمان‌ها با توجه به سهمیه ‌بندی و نیاز در مدارس شهرستان‌های تابعه برگزار شده اند.

وی افزود: گفتمان های دینی در مدارس شهرستان دلفان با موضوعات حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، مهارت های زندگی، روابط اجتماعی، جنگ نرم، تکنولوژی‌های نوین، نحله‌های فرهنگی، دین و زندگی و مبانی انقلاب برگزار شده است.

فاضلی ارتقای دانش دینی و مذهبی مخاطبان، پاسخ به شبهات دینی و مذهبی، ارائه پاسخ های مستدل، گفتمان سازی مفاهیم دینی در حوزه های معرفت شناختی و مهارت های کاربردی زندگی، ارتباط چهره به چهره با جوانان و نوجوانان به منظور تمرین پرسش گری مهارت اندیشه ورزی را از اهداف برگزاری گفتمان های دینی در مدارس بیان کرد.

وی در ادامه افزوود: تولید و بازتولید شناخت و آگاهی‌های دینی فرهنگی جهت رفع شبهات دینی به تناسب مقتضیات زمان، تقویت نظام تبلیغ دینی با استفاده از مدل فرهنگی گفتمان دینی نیز از دیگر اهداف برگزاری این گفتمان ها است.

فاضلی با اشاره به این که چهار هزار دانش آموز شهرستان دلفان در برگزاری بیش از50  گفتمان های دینی مدارس این شهرستان حضور داشتند، اظهار داشت: این طرح در سال 1392 با حضور دانش آموزان مدارس و همکاری اداره آموزش و پرورش نورآباد و حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه برگزار شد.

وی با بیان این که گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و دینی در جامعه امری لازم و ضروری است و همه باید در این مسیر تلاش کنند، خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان های دینی در این راستا بسیار مهم است.

فاضلی با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه و این که غفلت و کوتاهی در زمینه تهاجم فرهنگی دشمن جبران ناپزیراست، بیان داشت: دانش آموزان و دانشجویان باید با تحصیل علم و معرفت در مقابل ترفند دشمنان و آسیب ها آماده  و مقابله نمایند.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی دلفان اظهار داشت: لازم است با شناخت آسیب ها و انحرافات اجتماعی که سخت جامعه اسلامی را تهدید می‌کند به عوامل پیدایش این آسیب ها و انحرافات پرداخت و با بررسی و ریشه یابی نوجوانان و جوانان را از خطرات شوم این  آسیب ها آگاه کرد.

فاضلی در ادامه خاطرنشان کرد: گفتمان های دینی یکی از مناسب ترین راهکارهای تبلیغ دین است و استاد گفتمان دینی باید از لحاظ علمی کاملا تجهیز باشد./9451/ت303/ب

ارسال نظرات