۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۰۱۰۵۲

ثبت بیش از 100 وقف قرآنی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به افزایش وقف های قرآنی در طول دو سال اخیر در خراسان جنوبی از ثبت بیش از 100 وقف از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه فعالیت های قرآنی در امامزادگان خراسان جنوبی خبرداد.
ثبت بیش از 100 وقف قرآنی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در بازدید از موقوفات جدید ثبت شده در شهرستان بیرجند با بیان این که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 100 وقف جدید در حوزه انجام فعالیت های قرآنی در امام زادگان خراسان جنوبی ثبت شده است، گفت: ارزش این موقوفات بالغ بر 40 میلیارد ریال است.

 

وی با بیان این که در سال جاری شعار سازمان اوقاف برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری تحول اقتصادی وقف با ترویج فرهنگ قرآنی اهل بیت با عزم ملی و مدیریت جهادی است، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه ارتقای بهره وری موقوفات آماده همکاری با بخش خصوصی فعال در حوزه اقتصاد است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که در حال حاضر امکان اجاره موقوفات به مدت طولانی برای انجام فعالیت های اقتصادی از جمله کشاورزی فراهم شده، گفت: بخش خوصی و سرمایه گذاران فعال در حوزه کشاورزی برای اجاره زمین در شهرستان های مختلف استان می توانند به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از پذیرش سرمایه گذار غیر بومی برای افزایش بهره وری موقوفات در استان خبرداد.

 

وی با اشاره به این که در امور مربوط به وقف نباید شرایطی ایجاد شود که منفعت یک موقوفه به جیب یک شخص یا یک دستگاه اجرایی برود، گفت: باید در استان شرایطی فراهم شود که همه طبقات اجتماعی جامعه از عواید موقوفات و در آمدهای بقاع متبرکه بهره مند شوند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که عدم نگهداری درست از موقوفات به خصوص در نقاط دور دست یکی از مهم ترین آسیب های وقف در حال حاضر در کشور است، گفت: مردم و مسؤولان با همکاری یکدیگر باید شرایط نگهداری درست و بهره وری صحیح موقوفات را فراهم کنند تا به این ترتیب با درآمدهای حاصل از موقوفات که صدقه جاریه است بتوانیم زمینه افزایش تولید ملی و خود کفایی کشور در حوزه های مختلف را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که وقف یکی از مترقی ترین احکام اسلام است که از تمرکز سرمایه در دست یک قشر خاص جلوگیری می کند، گفت: مردم شهرستان بیرجند در حوزه وقف های قرآنی پیشگام هستند و بیشتر وقف ها در حوزه فعالیت های قرآنی به این شهرستان اختصاص دارد.

 

وی همچنین از وقف آب و تعداد 55 اصله درخت همزمان با ایام سوگواره یاس نبی در امام زادگان باقریه شهرستان بیرجند خبرداد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ضمن قدردانی از فعالیت های رسانه ها در استان در راستای ترویج فرهنگ وقف، گفت: به زودی اسامی و آدرس موقوفه های استان که قابلیت سرمایه گذاری و انجام فعالیت های اقتصادی را دارند از طریق رسانه ها در اختیار بخش خصوصی و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت./968/پ202/ب

ارسال نظرات