۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۰۱۰۵۷
نماینده مردم بیرجند:

بی توجهی دولت به ظرفیت های درونی نظام عامل عدم تحقق حماسه اقتصادی شور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در سال گذشته تمام نگاه تیم اقتصادی دولت معطوف به مذاکرات ژنو بود، گفت: بی توجهی مدیران اقتصادی کشور به توانایی ها و پتانسیل های درونی نظام موجب شد تا حماسه اقتصادی در کشور محقق نشود.
اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام محمد باقرعبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در جمع مردم و مسؤولان شهرستان خوسف با بیان این که بی توجهی مدیران و مسؤولان اقتصادی کشور به توانمندهایی درونی نظام موجب شد که با وجود رهنمودها و توصیه های مکرر مقام معظم رهبری حماسه اقتصادی در کشور محقق نشود، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در رهمنودهای خود تاکید کرده اند ریشه مشکلات اقتصادی کشور تنها در تحریم ها خلاصه نمی شود بلکه مسؤولان باید به توانایی های درونی نظام توجه داشته و نگاه آنها معطوف به خارج نباشد.

وی حذف واسطه گری و دلال بازی و همچنین حاکم کردن اصول و احکام اسلامی را بر معاملات و افزایش تولید کالاهای ملی و ترویج فرهنگ مصرف گرایی کالاهای داخلی را از راهکاری کاهش مشکلات اقتصادی و افزایش شکوفایی عرصه اقتصاد در کشور عنوان کرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ریشه بسیاری از مشکلات کشور در مباحث فرهنگی است، گفت: مسؤولان فرهنگی کشور با وحدت و دوری از موازی کاری باید زمینه ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی را در جامعه فراهم کنند چرا که اگر فرهنگ اسلامی بر جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم حل خواهد شد.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: مردم و مسؤولان با عزم همگانی و مدیریت جهادی باید زمینه تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری را در خصوص فرهنگ و اقتصاد فراهم کنند.

وی افزود: پیاده سازی اصول اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی یکی از بهترین های راه حل های پیش روی دولت و مردم برای کاهش نرخ تورم، بیکاری و کاهش واردات بی رویه کالاهای خارجی است.

وی با بیان این که دولت باید زمینه حمایت از تولیدکنندگان محصولات مختلف را در کشور فراهم کند، گفت: حمایت از تولید کنندگان داخلی اولین اولویت اقتصادی دولت در حال حاضر است.

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ورای اسلامی گفت: تولید کنندگان هم باید در قبال حمایت های مردمی و دولتی کیفیت محصولات تولیدی خود را افزایش داده تا این محصولات قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را پیدا کنند.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: دست یابی به فرهنگ و اقتصاد اسلامی تنها با تکیه بر ظرفیت ها و توانمندی های داخلی ممکن است.

وی با بیان این که دولت با تکیه بر مردم و بخش خصوصی باید ظرفیت های اقتصادی کشور را افزایش دهد، گفت: تجربه نشان داده که حضور مردم در صحنه های مختلف یکی از عوامل موفقیت نظام است بنابراین مردمی کردن اقتصاد و ترویج فرهنگ اسلامی به کمک خود مردم  یکی از راهکارهای مهم تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در کشور است./968/پ202/ج

 

ارسال نظرات