۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۲۰۱۱۱۸

شکست غرب در اوکراین

خبرگزاری رسا ـ رئیس‌جمهور چک: به نظر می‌ر‌سد که کشورهای غربی در دراز مدت باید با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به گونه‌ای کنار آیند.
ميلوش زمان، رئيس‌جمهور چک

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: میلوش زمان، رئیس‌جمهور چک حمله نظامی روسیه به شرق اوکراین را "خط قرمز" ناتو خواند و از کشورهای هم‌پیمان خواست خود را برای اعزام نیرو به اوکراین آماده کنند.
آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر دولت موقت اوکراین نیز روسیه را متهم کرد که در حال تدارک یک "تهاجم نظامی" به اوکراین است. وی تصریح کرد که روسیه قصد تجزیه اوکراین را دارد.
رئیس‌جمهور چک در روز یک‌شنبه (6 آوریل/ 15 فروردین) در ادامه افزود: در صورت حمله نظامی به اوکراین باید روسیه در انتظار سخت‌ترین تحریم‌ها باشد و حتی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز باید آماده گسیل نیرو به اوکراین شود.
زمان که سیاستمداری چپ‌گرا در جمهوری چک به شمار می‌آید، گفت: به نظر می‌ر‌سد که کشورهای غربی در دراز مدت باید با الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه به گونه‌ای کنار آیند.
موضع‌گیری میلوش زمان واکنش به ناآرامی‌های جدیدی است که در مناطق شرقی اوکراین در روزهای گذشته رخ داده است. هواداران روسیه در مناطق شرقی اوکراین (در شهرهای دونتسک و خارکف) به ساختمان‌های دولتی حمله و برخی از آنها را اشغال کردند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات