۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۱۲۱۲

تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بسیج در امامزاده‌های خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ در نشست مشترک مدیرکل اوقاف و فرمانده سپاه خراسان شمالی که به منظور افزایش تعاملات دوسویه برگزار شد؛ حجت الاسلام سهرابی و سردار یوسفعلی زاده بر استفاده از ظرفیت های بسیج در امامزاده های این استان تأکید کردند.
ديدار مديركل اوقاف و فرمانده سپاه خراسان شمالي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عصر سه شنبه نشست مشترک حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان به منظور افزایش تعاملات دوسویه و بررسی موضوعات مختلف برگزار شد.
 
حجت الاسلام سهرابی در این دیدار با اشاره به این که استان خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده، از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه برای کمک به اجرای این طرح گفت و پیشنهاد داد که نخستین نشست امر به معروف و نهی از منکر در سال جدید در محل حرم مطهر امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شود.
 
وی گفت که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی آماده همکاری در این زمینه بوده و اگر نخستین نشست امر به معروف و نهی از منکر امسال در جوار حرم امامزاده سیدعباس(ع) برگزار شود؛ به یقین تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
 
حجت الاسلام سهرابی در ادامه گزارشی از اجرای طرح جامع حرم امامزاده سیدعباس(ع) که شاخص ترین امامزاده در بین 154 امامزاده و بقعه متبرک خراسان شمالی محسوب می شود؛ ارائه داد و اظهار کرد که طرح جامع حرم برادر گرامی امام رضا(ع) در بجنورد در چهار فاز در مساحتی به وسعت بیش از 15 هکتار از سال 88 آغاز شده و فاز نخست آن اکنون بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با بیان این که این طرح در 42 کاربری شامل زائرسرا، شبستان مذهبی، مجتمع های فرهنگی تجاری، سالن های ورزشی و ... طراحی شده و همه این کاربری ها نیز دارای هویت مذهبی، فرهنگی و تفریحی هستند، افزود: تاکنون برای اجرای فاز اول طرح جامع امامزاده سیدعباس(ع) بیش از سه هزار میلیون ریال اعتبار هزینه شده و پیش بینی می شود تا اتمام این فاز هزار و 700 میلیون ریال دیگر هزینه شود.
 
به گفته حجت الاسلام سهرابی تا تکمیل طرح جامع حرم این امامزاده که در قالب برنامه ای پنج ساله تدوین شده، بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
 
سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با قدردانی از فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان علی الخصوص طرح های آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی که در ایام تعطیلات نوروز امسال در جوار امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار شد؛ راهکارهای مناسبی برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه ها در جوار امامزاده ها و بقاع متبرک استان ارائه داد.
 
وی اظهار کرد: فرماندهی سپاه خراسان شمالی آمادگی دارد تا در حوزه های مختلف از ظرفیت های بسیج در محل امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده شود./9314/پ202/س
ارسال نظرات