۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۳۲۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حراست از موقوفات حفظ آینده فرهنگ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهری با بیان این که وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است، تصریح کرد: متأسفانه برخی از موقوفات به دلیل بی توجهی مناسب در حال نابودی است که باید در این خصوص برنامه ریزی شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر کل و معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ساری با بیان این که وقف در روحیه و ذات همه انسان‌ها است، افزود: ما مسلمانان در همه ابعاد زندگی خود الگو داریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهری با بیان این که وقف بهترین پشتوانه برای تبلیغ اسلام ناب است، تصریح کرد: سنت وقف بیان از آینده نگری اسلام است که باید تقویت شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وقف برخاسته از فطرت نوعدوستی انسان در قرون گذشته است، خاطرنشان کرد: ﺑﺪون ﺷﮏ اﺣﯿﺎی ﻓﺮھﻨﮓ ﺣﺴﻨﻪ وﻗﻒ ﮐﻪ از ﻣﯿﺮاث ﮔﺮاﻧﺒهای ﺳﻨﺖ ﻧﺒﻮی و ﻓﺎطﻤﻪ زھﺮا(س) اﺳﺖ، سبب ﮔﺴﺘﺮش و ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﮐﺮدن ﻋﺪاﻟﺖ ﻓﺮھﻨﮕﯽ و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﯽ شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که در تاریخ اسلام ائمه اطهار(ع) همواره اموال و دارایی های خود را در جهت تقویت اسلام، مبانی دینی و همچنین کمک به فقرا وقف می کردند، بیان داشت: احیای موقوفات بستری برای تقویت عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که متأسفانه در رژیم گذشته توجهی به موقوفات نمی شد و موقوفات در مرحله نابودی قرار داشتند، تصریح کرد: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه احیا و ساماندهی موقوفات فراهم شد که البته تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

 

وی با بیان این که وقف اموال ماندگارترین کار خیر از سوی افراد است، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا فرهنگ وقف در عموم جامعه ما به خوبی نهادینه شود و در این خصوص باید از ظرفیت حوزه و روحانیت استفاده شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که موقوفات نباید به حال خود رها شوند و باید با شناسایی کامل موقوفات در جهت عمل به نیات واقف حرکت کرد، افزود ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺑﻪ ﻧﯿﺖ واﻗﻒ ﮔﻨﺎه ﺑﺰرگ و ﻧﺎﺑﺨﺸﻮدﻧﯽ است.

 

وی با تأکید بر این که ﺣﻔﻆ و اﺣﯿﺎی ﻣﻮﻗﻮﻓﺎت ﺑﺎﯾﺪ از ﻣﮫﻢ ﺗﺮﯾﻦ دﻏﺪﻏﻪ ھﺎی اوﻗﺎف ﺑﺎﺷﺪ، گفت: متأسفانه برخی از موقوفات به دلیل بی توجهی مناسب در حال نابودی است که باید در این خصوص برنامه ریزی شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که روحانیت رسالت سنگینی در حفظ، نگهداری و احیای موقوفات بر عهده دارد، بیان داشت: همراهی طلاب و روحانیان با سازمان اوقاف به یقین فرصتی برای احیای موقوفات خواهد بود.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ اﻣﻮال وﻗﻔﯽ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ ای ﻋﻤﻞ ﺷﻮد ﮐﻪ آﯾﻨﺪﮔﺎن ﺑﻪ درﺳﺘﯽ از آن اﺳﺘﻔﺎده ﮐﻨﻨﺪ ﮔﻔﺖ: وﻗﻒ ﯾﮏ ﻓﺮھﻨﮓ دﯾﻨﯽ اﺳﺖ که باید ﺑﺮای ﺗﺮوﯾﺞ اﯾﻦ ﺳﻨﺖ ﺣﺴﻨﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد ﺗﺎ در آﯾﻨﺪه ﺷﺎھﺪ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﯿﺰان ﻣﻮﻗﻮﻓﺎت در ﮐﺸﻮر ﺑﺎﺷﯿﻢ.

 

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ستار ﻋﻠﯿﺰاده، ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ اوﻗﺎف و اﻣﻮرﺧﯿﺮﯾﻪ ﻣﺎزﻧﺪران ﻧﯿﺰ در اﯾﻦ دﯾﺪار با اشاره به این که همه تلاش مدیران اوقاف حفظ و نگهداری موقوفات و عمل به نیات واقف است، خاطرنشان کرد: نصایح علما و بزرگان بهترین ره تشه برای برنامه های پیش روی سازمان اوقاف است./950/پ203/س

ارسال نظرات