۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۲۰۱۳۳۵
معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی مطرح کرد؛

صعود 20 رتبه ای آذربایجان غربی در جذب طلبه

خبرگزاری رسا ـ معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: با بیان این که رتبه استان در جذب طلبه از 26 به شش رسیده است، گفت: این صعود 20 پله ای در جذب طلبه بزرگترین موفقیت استان بوده است که این موفقیت را مرهون تلاش و زحمات تمامی روحانیون و خادمان اهل بیت هستیم.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

 حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه ، با بیان این که بر اساس چشم انداز ترسیم شده برای سال 92، موفقیت حوزه بیش از پیش بینی صورت گرفته بود، اظهار داشت: یکی از بزرگترین موفقیت های حوزه علمیه آذربایجان غربی افزایش سه برابری جذب اساتید حوزوی بود که این عملکرد در کشور بی نظیر است.

 

وی ادامه داد: به دلیل تلاش های مستمر طلاب، روحانیون و مدیریت حوزه در جهت امر جذب طلبه و تبلیغ و اشاعه فرهنگ ناب محمدی سال گذشته بیشترین تعداد جذب طلاب را نسبت به سال های قبل داشتیم.

 

معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که رتبه استان در جذب طلبه از 26 به شش رسیده است، گفت: این صعود 20 پله ای در جذب طلبه بزرگترین موفقیت استان بوده است که این موفقیت را مرهون تلاش و زحمات تمامی روحانیون و خادمان اهل بیت هستیم.

 

حجت الاسلام مقدم، به بحث آموزشی حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: آذربایجان غربی در سال گذشته میزبان مسابقات المپیاد شمال غرب کشور بوده است.

 

وی ادامه داد: این مسابقات برای نخستین بار از سوی مرکز خدمات و مدیریت حوزه علمیه استان مطرح شد که تدوین آیین نامه آن نیز بر عهده این مرکز بوده است.

 

 حجت الاسلام مقدم گفت: به دلیل مورد توجه قرار گرفتن این برنامه از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بنا شد که امسال این مسابقات به صورت سراسری در کشور برگزار شود.

 

معاون طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه آذربایجان غربی به برنامه های پژوهشی حوزه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای امر پژوهشی حوزه، بیش از 10 انجمن علمی و آموزشی در مدارس استان برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: اردوی طلاب و روحانیون به قم و گفتمان با مراجع تقلید، بازدید از حوزه های علمی، آموزشی و پژوهشی قم، کاروان راهیان نور، سفر حج عمره و مشهد مقدس ویژه طلاب و روحانیون و آیین عمامه گذاری( تلبس) از دیگر برنامه های اجرایی در این بخش بوده است.

 

حجت الاسلام مقدم به برنامه های عمرانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 10 واحد استاد سرا به بهره برداری رسید و سایر پروژه های عمرانی با روند رو به رشدی در حال اجرا است./936/ت303/ب

ارسال نظرات