۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۰۱۳۵۱

افشاگرهای جدید اسنودن درباره جاسوسی های آمریکا

خبرگزاری رسا ـ کارمند سابق سیا که جنجال شنود مکالمات تلفنی و رهگیری ارتباطات دیجیتال از سوی آژانس امنیت ملی ایالات متحده امریکا «ان اس ای» را افشا کرد.
اسنودن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی ترکیه تی آر تی در گزارشی، گفت: ادوارد اسنودن، کارمند سابق سیا که جنجال شنود مکالمات تلفنی و رهگیری ارتباطات دیجیتال از سوی آژانس امنیت ملی ایالات متحده امریکا  «ان اس ای» را افشا کرد از طریق ویدئو کنفرانس در نشست مجلس نمایندگان شورای اروپا شرکت نمود.

 

اسنودن با ارائه اطلاعاتی پیرامون برنامه شنود مکالمات تلفنی و رهگیری ارتباطات دیجیتال «ان اس ای»، اظهار داشت: آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، به طور غیر قانونی افراد و گروه ها را در سطح جهان تحت تعقیب قرار داده است.

 

وی افزود: شنود مکالمات تلفنی و رهگیری ارتباطات دیجیتال، تماما با اقدام تکنیسین های «ان اس ای» و به طور کیفی انجام گرفته است.

 

اسنودن با اشاره به این که برنامه «ان اس ای» در جهت شنود مکالمات تلفنی و رهگیری ارتباطات دیجیتال تنها جنبه سیاسی نداشته و شامل زمینه های اقتصادی و تجاری نیز است، ادامه داد: در چارچوب این برنامه، حتی افرادی نیز که مرتکب جرمی نشده اند تحت تعقیب قرار گرفته اند.

 

کارمند سابق سیا، تصریح کرد: در سایه شنود مکالمات تلفنی و رهگیری ارتباطات دیجیتال، ایدئولوژی سیاسی افراد، موقعیت جغرافیایی، ترجیحات جنسی، هویت، روابط دوستانه و کاری آن ها به راحتی تعقیب شده است.

 

اسنودن در ادامه با اشاره به این که در این فعالیت ها واحدهای اطلاعاتی اروپا نیز همکاری کرده اند، افزود: آن چه که تاکنون افشا شده است تنها بخش بسیار کوچکی از برنامه شنود مکالمات تلفنی و رهگیری ارتباطات دیجیتال آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است./993/1409/ح

 

ارسال نظرات