۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۲۰۱۳۷۳
فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

مردم و مسؤولان اجازه ندهند منکر در جامعه به ارزش تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی استان قم وی هدف از امر به معروف و نهی از منکر را هدایت جامعه دانست و گفت: امیدواریم مسؤولان و مردم به میدان بیایند و عرصه را بر دشمنان معروف تنگ کنند و اجازه ندهند شرایطی به وجود بیاید که فردی به آمر به معروف و ناهی از منکر تعدی کند.
مجتبايي فرمانده انتظامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم در مراسم بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر چهارشنبه شب در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسأله امر به معروف و نهی از منکر، گفت:‌ امر به معروف مراحلی دارد که باید به آن توجه شود.

وی با بیان این‌که اگر جلوی اشاعه منکر گرفته نشود تبدیل به اقامه منکر می‌شود، ابراز کرد:‌ در این صورت منکر تبدیل به معروف و معروف نیز تبدیل به منکر می‌شود و کسانی به اسم انجام معروف اقدامات منکر را در جامعه رواج می‌دهند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم بیان کرد: اگر نسبت به امر به معروف بی توجهی شود و افراد در این مسأله احساس مسؤولیت نکنند، ارتکاب منکر به اشاعه و پس از آن به اقامه خواهد رسید.

مجتبایی تأکید کرد:‌ اگر در جامعه احساس مسؤولیت نسبت به مسأله امر به معروف بارور نشود مطمئناً در آینده باید شاهد اتفاقات ناگوارتری از شهادت شهید خلیلی باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم اظهار کرد: گاهی بی توجهی به ارتکاب منکر سبب می‌شود که عده‌ای به خود اجازه دهند تا جای ارزش‌ها را به ضد ارزش‌ها داده و به منادیان معروف تعدی کنند.

مجتبایی ادامه داد: وقتی کسی منکری را مشاهده کند و نسبت به آن بی توجه باشد سبب می‌شود که روز به روز منادیان منکر به ارتکاب،‌ اشاعه و اقامه منکر بپردازند.

وی با بیان این‌که جامعه از مسؤولان و مدافعان حریم ولایت انتظار دارد که در برابر امر به معروف احساس مسؤولیت کنند، گفت: پیامبر(ص) فرمودند تمام خوبی‌ها در برابر جهاد در راه خدا همچون قطره‌ای در برابر دریا است و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همچون قطره‌ای در برابر دریا است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تأکید بر این‌که اگر نسبت به مسأله امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوتی صورت گیرد بدان جامعه بر جامعه حاکم می‌شوند، ابراز کرد: اگر بی تفاوتی و تفسیرهای نادرست نسبت به امر به معروف صورت گیرد این اتفاق خواهد افتاد.

مجتبایی تأکید کرد:‌ برپایی چنین مجالسی به خاطر این است که به همگان بفهمانیم که امر به معروف و نهی از منکر همواره باید در جامعه حکمفرما باشد.

وی بیان کرد:‌ همه مسؤولان باید به این باور برسند که امر به معروف و نهی از منکر مرز نمی‌شناسد؛ متأسفانه در جامعه روز به روز شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که نسبت به این مسأله بی توجهی می‌شود.

مجتبایی گفت:‌ امیدواریم همه مسؤولان و مردم به میدان بیایند و عرصه را بر دشمنان معروف تنگ کنند و اجازه ندهند شرایطی به وجود بیاید که فردی به آمر به معروف و ناهی از منکر تعدی کند.

وی هدف از امر به معروف و نهی از منکر را هدایت جامعه از دوزخ به بهشت دانست و گفت: حرکت امام حسین(ع) در کربلا برای این بود که جامعه را از خطر انحراف و رفتن به سمت دوزخ نجات دهند./927/پ202/ج

ارسال نظرات