۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۲۰۱۳۷۶
مدیر حوزه علمیه اسان لرستان:

ایجاد فضای معنوی و ترویج سبک زندگی بستر تحول فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم رهبری، گفت: برای ایجاد تحول فرهنگی در جامعه، باید به هویت اسلامی، حفظ فضای معنوی و سبک زندگی دینی توجه داشته باشیم.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمد رضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کنونی کشور سال 93 را به نام اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند.

 

وی با بیان این که اهمیت اقتصادی در جامعه بسیار بالاست، گفت: اهمیت فرهنگ مهم تر و بالاتر از مسأله اقتصاد است.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که فرهنگ و اقتصاد هویت و سرنوشت کشور تأثیر دارند، بیان داشت: استقلال فرهنگی مهم ترین موضوعی است که باید با عزم ملی و مدیریت جهادی محقق شود.

 

حجت الاسلام مبلغی افزود: در راستای اقتصاد استفاده بهینه از منابع، عدم اصراف و اعتماد، توجه و تکیه به تولیدات ملی و داخلی باید مورد توجه مردم و مسؤولان قرار گیرد.

 

وی در ادامه با بیان این که فرهنگ در جامعه و زندگی ما از اهمیت بیشتری برخوردار است، بیان داشت: فرهنگ در جامعه اسلامی زندگی، رفتار، منش وحتی رفتارهای اقتصادی مارا در بر می گیرد.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که  فرهنگ اساس کشور است، خاطرنشان کرد: هرگاه رفتار و سبک زندگی ما اصلاح شود، در همه حوزه های اجتماعی اثر مثبت می گذارد.

 

حجت الاسلام مبلغی تأکید کرد: برای ایجاد تحول فرهنگی در جامعه، باید به هویت اسلامی، حفظ فضای معنوی و سبک زندگی دینی توجه داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به این که فرهنگ و اقتصاد در جامعه کنونی که مورد هدف دشمنان اسلام قرار گرفته است، افزود: این دو از اهمیت بالایی برخوردارند و ما باید در راستای نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم چراکه هر دو برهم اثر متقابل دارند.

 

حجت الاسلام مبلغی تأکید کرد: مسؤولان استان باید با همکاری یکدیگر، با عزمی راسخ  و رویکرد جهادی، فعالیت های جدی در راستای تحقق شعار سال انجام دهند./9451/پ202/س

 

ارسال نظرات