۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۰۱۳۹۱
حجت الاسلام مقدم:

الگوی اقتصادی کشور بر مبنای فقه اسلامی مدیریت شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بهترین الگو برای تحقق اقتصاد مورد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال، مبنا قرار دادن اقتصاد اسلامی است.
اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار داشت: در این راستا وظیفه حوزه علمیه و روحانیون بسیار سنگین است چرا که روحانیت نقش رهبری را در جامعه بر عهده دارند.

 

 

وی با اشاره به این که اگر بخواهیم در اقتصاد و فرهنگ، سرآمد منطقه باشیم باید الگوی اقتصادی کشور را بر مبنای فقه اسلامی مدیریت کنیم، اضافه کرد: باید همواره سبک زندگی اسلامی را مدنظر خود قرار دهیم که احیا کردن سنت ‌های خوب گذشته مانند قرض الحسنه، قطعا در این راستا اثر گذار است.

 

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی به ناملایمات کشورهای خارجی علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم آسیب‌ هایی را که کشورهای بیگانه متوجه کشور ما می ‌کنند خنثی کنیم، باید اقتصاد را بر مبنای اقتصاد اسلامی پویا کنیم.

 

حجت الاسلام مقدم با بیان این که روحانیون سردمداران امر تبلیغ در جامعه هستند، افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا به سخنان مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشانده و در تحقق امر فرهنگ و اسلامی کردن جامعه گام موثری برداریم.

 

وی با اشاره به این که برای تحقق شعار سال باید همه جامعه به ویژه روحانیون با عزم جدی تلاش کنند، ادامه داد: روحانیون به راحتی می توانند به این هدف جامعه عمل بپوشانند چرا که مردم به آنان و سخنانشان اعتماد و اطمینان دارند و امین مردم در مساجد هستند و به راحتی می توانند با تبلیغات گسترده این عزم ملی را در مردم ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام مقدم تصریح کرد: با تمام قوا و عزم راسخ در راه تحقق آرمان های انقلاب تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم گامی بزرگ در این راستا برداریم./936/ت302/ب 

ارسال نظرات